Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Lovlige" fordommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 15:54   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Der er vi forskjellige. Jeg syns de er interessante faktaoppstillinger som hjelper oss til å tenke på løsninger. Hvis vi vil. For det er lett å tenke at det er penger som gjør at det er forskjell på treningsmengden. Men så ser man at også "gratis" treningsformer brukes veldig forskjellig. Så da må man lete etter andre forklaringer. aC nevnte tid, men helt ærlig, den biter jeg ikke på. Det er ikke SÅ mange au pairer her at det blir signifikant, og det er langt flere dobbeltarbeidende her, vil jeg tro. Større hus og hager å vedlikeholde også.

Ja, men det er jo hundrevis av forklaringer på hvorfor det er slik. Hos lavtlønnte i Oslo, og hos lavtlønnte verden over. I sum jobbes det kanskje like mye, kanskje mer Vest/øst. Men man kan liksom ikke sammenlikne en taxisjåfør som kjører så mye han kan for å forsørge sin hjemmeværende kone og en haug med barn og kanskje litt til, med to voksne som jobber med noe de brenner for, har fleksibilitet i osv. Epler og appelsiner.
Jeg tenker det fort kan bli litt monotont når man befinner seg neders på lønnsstigen eller i sammfunnet forøvrig, jobber, har kanskje råd til en tur med danskebåten i ferien. De har ikke en tusenlapp for en årlig helsesjekk på Volvat, de bor kanskje dårlig, trangt osv.

Jeg tror det lett blir slik at da lever man i nuet, man koser seg med usunn mat, man ser litt crappy TV, for morgendagen blir liksom helt den samme. Det er ikke noen deilige weekender på hytta, eller til venner på sørlandet å se frem til. Disse tingene er så fordømt vanskelig å se når man aldri har vært der selv, det blir mye psykologi. Det heter seg at å være fattig tar veldig mye krefter. Marka ligger ikke fremst i pannelappen.

Men igjen er det selvsagt mange, mange som ikke har det slik i øst, ta en tur til Østmarkssetra en søndag, det er kø der også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.