|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Lovlige" fordommer
![]() |
#283 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerThank you, Scarlett!
![]() |
#285 |
intro
|
Det var en liten reaksjon på "se, så flinke vi er til å gå tur på vestkanten"-skrytet (som sikkert er vitenskapelig bevist, jada) - og ikke veldig alvorlig ment. Men det er faktisk sant at jeg ble overrasket over hvor ulikt Marka-klientellet var på den siden av byen. Enkelte turgåere pekte seg ut, og jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes det er litt underholdende. Jeg kan ikke helt se at dette innebærer at jeg leter med lupe etter feil og mangler ved Bærum. (I grunnen trodde jeg at området lå i Oslo, for å være ærlig, helt til jeg googlet det.)
![]() |
![]() |
#286 |
Yes, we can!!
|
Nei, jeg tror det var en stund før det at jeg leste det. Men det kan jo være det han bygde uttalelsene på, for alt jeg vet.
![]() |
#287 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg vet ikke om det er laget mange undersøkelser rundt temaet, men det var den type han ble bedt å kommentere, at man gikk mer i marka etc på vestkanten.
![]() |
#288 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Med tanke på at samfunnsvitskapleg forsking både er subjektivt vinkla og tolka, og at påfølgjande avisoppslag er ei tabloidisering av den allereie subjektive forskinga så er eg ikkje så sikker på om eg hadde tatt det så veldig personleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerDer er vi forskjellige. Jeg syns de er interessante faktaoppstillinger som hjelper oss til å tenke på løsninger. Hvis vi vil. For det er lett å tenke at det er penger som gjør at det er forskjell på treningsmengden. Men så ser man at også "gratis" treningsformer brukes veldig forskjellig. Så da må man lete etter andre forklaringer. aC nevnte tid, men helt ærlig, den biter jeg ikke på. Det er ikke SÅ mange au pairer her at det blir signifikant, og det er langt flere dobbeltarbeidende her, vil jeg tro. Større hus og hager å vedlikeholde også.
![]() |
#291 |
Livsnyter
|
Det var godt å høre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
Jeg kan love deg at tid er signifikant. :datapunkt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Lovlige" fordommerDet er flere hjemmeværende på østkanten, er det ikke?
![]() |
#296 |
intro
|
Jeg så at det var et hyggelig sted, Schnuppa - det var bare så fristende å trekke fram det "avstikkende" i akkurat denne tråden.
![]() |
![]() |
#297 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Til sjuande og sist handlar det jo om kva som gir kred i ulike miljø. Eg kan vanskeleg sjå føre meg Jan Eggum på joggetur på Frogner med iPoden i ørene sjølv om han vel faktisk bur der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
|
Jepp. Så har du gjengen her i øst, enslige forsørgere med to jobber, lav inntekt, ingen vaskehjelp og dårlig utdanning. Jeg kan skjønne at trasking i marka ikke er det man prioriterer - timewise. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|