Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når er det greit å sykemelde seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-08, 20:00   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det greit å sykemelde seg?

Jeg har (i løpet av mitt yrkesaktive liv, ikke i det siste, så jeg utleverer ingen nå) vært borti lærere som konsekvent er "syke" når det er turdag/skidag/vinteraktivitetsuke osv. Da blir man mistenksom. Jeg har også opplevd kolleger som i en omorganiseringsprosess der de muligens blir omdisponert, indirekte truer med å sykemelde seg dersom de ikke får det som de vil. Jeg har vært ute for yngre arbeidstakere som prosentvis har et enormt fravær på mandager (og da alltid etter at de fredag har trippet og fnist og rågledet seg til den festen i helga). Og ja, jeg blir mistenksom. Nei, jeg sier ikke noe om det (eller, jeg kan nok slenge litt med leppa: "Voldsomt så plaget du skulle være med bihulene, da! Har du prøvd homeopati?"), og ja, det er fryktelig irriterende når det er noen en jobber tett med som tar ut egenmelding hver gang man har planlagt tur, eller brorparten av mandagene...

Skjønner Rine godt, jeg. Og syns eksemplene hennes (som er ca like hypotetiske og omskrevne som mine, regner jeg med) var helt ok.

Sist redigert av ming : 30-09-08 kl 22:30. Årsak: Orddelingsfeil. Det kan man ikke være bekjent av. Og så hadde jeg en pinlig feil til, opptil flere ganger...
ming er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.