Sv: Vask av yttertøy i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.
Nå er nok ikke jeg helt "vanlig" på dette området, for når jeg ser meg omkring i garderoben i barnehagen, så må jeg nesten lure litt. Litt støv og sand kan jeg tåle, men når gummibuksa er grå av søle og dritt? Forstår ikke hvordan de skal klare å ta det på uten å skitne til alt de har på seg under?
Vi har minst 2 dresser til hver, og minst 2 sett med regntøy. Jeg hadde seriøst ikke hæla å ha på meg groskittent regntøy, eller en dress som sto av seg selv.
Ja, jeg hadde nektet å ha det på meg, og jeg hadde nok ikke hatt noe lyst til å gå ut heller.
Jeg vasker hver dag om nødvendig.
Jeg tar det med hjem, spyler eller vasker det og tar det med tilbake neste dag. Det er da en enkel sak. Jeg er enig i at det fins grenser for hvor skittent det er trivelig å ha ytterklærne, men jeg har jommen meg møtt på barnehageansatte som nesten beskylte meg for å være en dårlig mor fordi jeg bare spylte av regnbuksa og ikke vasket den hver gang. Hun mente det var så ukoselig for ungene å ta på. Hva?? Det var en noe mørkere farge enn som nyvasket, men ellers helt støvfri. Da blir det litt drøyt.