|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vask av yttertøy i barnehagenHvor ofte tar dere hjem tøyet og vasker det? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenVi har aldri hatt rutine på det - dersom klærne har vært så skitne at de trengte vask, har vi tatt dem med hjem og vasket dem (eller spylt dem, hvis det er regntøy), ikke ellers. Vinterdresser hverken trenger eller bør vaskes hver uke, synes jeg.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenNå er nok ikke jeg helt "vanlig" på dette området, for når jeg ser meg omkring i garderoben i barnehagen, så må jeg nesten lure litt. Litt støv og sand kan jeg tåle, men når gummibuksa er grå av søle og dritt? Forstår ikke hvordan de skal klare å ta det på uten å skitne til alt de har på seg under? |
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenVasker dere vinterdressene hver uke? :vantro:
|
|
|
|
#6 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Vask av yttertøy i barnehagenNår det er møkkete og trengs. Ikke noe faste rutiner, jeg vasker da ikke rene klær foreks.
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagen
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
SÅ skittent er sjelden min sønns regntøy, men det er nok fordi det blir spylt skikkelig hver dag, så derfor holder det med en gang i uka. Men om det skulle vært så skittent så hadde jeg selvsagt tatt det med hjem og vasket det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenJeg tar med hjem ting som er veldig vått, rett og slett fordi det ikke er så god tørk i barnehagen. Jeg vasker ting som er veldig skittent og jeg spyler ofte bare av den værste møkka. Alt når det er behov. Jeg vasker i alle fall ikke oftere enn nødvendig.
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
DET skulle jeg ønske de gjorde i vår barnehage også, for da ville det sett litt annerledes ut. Vi gjorde det i den ene barnehagen jeg jobbeti , og det fungerte supert. De gjør det i 3 dager etter at jeg har spurt, og så er det borte igjen. Vel vel, sånn er det. |
|
|
|
#14 |
|
Skinner
Jeg tar det med hjem, spyler eller vasker det og tar det med tilbake neste dag. Det er da en enkel sak. Jeg er enig i at det fins grenser for hvor skittent det er trivelig å ha ytterklærne, men jeg har jommen meg møtt på barnehageansatte som nesten beskylte meg for å være en dårlig mor fordi jeg bare spylte av regnbuksa og ikke vasket den hver gang. Hun mente det var så ukoselig for ungene å ta på. Hva?? Det var en noe mørkere farge enn som nyvasket, men ellers helt støvfri. Da blir det litt drøyt.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Det er jeg helt enig i |
|
|
|
#16 |
|
Skinner
Ja, det hadde vært deilig. I ungenes barnehage har de knaggrekke ute. Så om det er skittent tøy henger det der.
|
|
|
#17 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenDet som er vått eller skittent tar jeg med hjem og vasker/tørker. Det koster ikke meg særlig mye energi å vaske noen sett regntøy i uka. Enkelte ser ut til aldri å ta med noe tøy hjem, det er utrolig møkkete og lukter. Tenker litt på de ansatte i det hele også, ikke så gøy å stå å kle på barn kjempeskittent tøy. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenHos oss har de også en knaggrekke ute for det veldig skitne tøyet. Ellers har jeg to sett regntøy (minst) og to vinterdresser. Da trenger det ikke bli tørt til neste morgen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenSiden vi sykler til og fra barnehage og skole, tar vi dressene med hjem hver dag, men vasker dem gjør vi ganske sjelden og helst bare i helgene. Ungene har én dress hver, og vi må helst vite at den er tørr til bruk i barnehagen/skolendagen etter, så med mindre de er spesielt skitne, utsetter vi vasken til helga. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Vask av yttertøy i barnehagenDet er alltid mannen som henter henne, og han er særdeles dårlig på å bruke skjønn når det gjelder hva som skal tas med hjem eller ikke. Men hver fredag skal alt av yttertøy tas med hjem, sier barnehagen. Så da gjør han det og så vasker jeg det som trengs å vaskes.
|
![]() |
|
|