Sv: Stemmer du FrP?
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Den la oss si det på en annen måte. Man kan si at det er flere svarte blant de kriminelle enn hvite, uten å være rasistisk. På samme måte kan man si at det er flere blant FrPs velgere som har lav utdannelse og har satt seg mindre inn i økonomisk politikk enn snittet i de fleste andre partier. Det er vel gjort slike profileringsundersøkelser, er det ikke? Det betyr ikke at alle som stemmer FrP er idioter, men at mange av dem som ikke gidder å tenke gjennom ting havner på dette partiet.
Det kan man selvfølgelig si. Og det har jeg ikke tenkt å protestere mot. Jeg håper at jeg ikke er blitt oppfattet dithen.
Men jeg har til hensikt å protestere hvis man sier at det bare er idioter som stemmer Frp. Eller hvis man sier at alle svarte bare er noen kriminelle jævler.
Opprinnelig lagt inn av Scarlett
Og DET er det virkelige politiske problemet, ikke bare hos oss, men i den største delen av den vestlige verden. Folk gidder ikke å engasjere seg i noe som tar tid å sette seg inn i. Derfor går valgdeltagelsen ned, og populismen øker. Shame, shame.
Siden jeg nå er opptatt av det postmoderne samfunnet heller jeg mer til den siden at kulturen i det postmoderne samfunnet er blitt så fragmentert at det er vanskelig for "folk flest" å danne seg et helhetlig inntrykk at man oppfatter virkeligheten mer og mer fragmentert og at enkeltsakene blir derfor viktigere enn helheten.
:hvem har den lengste setningen på Fp: