|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Stemmer du Fremskrittspartiet | |||
| Nei, absolutt ikke! |
|
155 | 86,59% |
| Ja, selvfølgelig! |
|
24 | 13,41% |
| Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Administrator
|
Sv: Stemmer du FrP?
Men en som er uansvarlig; er det en som ikke tar ansvar for egne valg, eller er det en som gjør valg som andre måtte definere som uansvarlig (uavhengig om en står til ansvar for valget)? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
***al-logisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
![]() ![]() |
Skjønner ikke helt hvor du vil, men jeg anser mennesket som grunnleggende sosialt vesen. Herfra erkjenner jeg at felleskapet utgjør kjernen for våre definisjoner. I interaksjonen med andre mennesker speiler vi oss selv. En forelder kan selv synes at han/hun er verdens beste og mest ansvarlige pappa/mamma, men det hjelper ikke om barna forsømmes grovt.
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Administrator
|
Der er vi uenige. Jeg definere/dømmer en person som uansvarlig om han ikke vil stå til ansvar for sine handlinger. Når man sier at en person er noe så dømmer en samtidig personen som det. Jeg er mann, jeg er norsk, jeg er gift, jeg gjør noen ganger uansvarlige ting (selv om jeg aldri har stemt FrP). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
En påstår jo ikke at noen er absolutt uansvarlige eller absolutt ansvarlige. En påstår heller ikke at en ikke kan slutte å være uansvarlig og ta et oppgjør med sine handlinger og standpunkt.
Sist redigert av AprilRyan : 29-11-06 kl 20:47. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Administrator
|
Vi er sikkert enige i bunn, men vi er fortsatt uenig i språkbruk og definisjon av hva som bestemmer om en person er uansvarlig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det forrige innlegget ditt viste jo at du ikke er uenig.
|
|
|
#7 |
|
***al-logisk
![]() ![]() |
Du dømmer/definerer en person som uansvarlig om han ikke vil stå til ansvar for sine handlinger, sier du? Det vil jo bare bety at den personen er uansvarlig fordi han/hun ikke gjør/handler slik du ser ønskelig...
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Administrator
|
Nei, om en person ikke står til ansvar for sine uansvarlige valg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
***al-logisk
![]() ![]() |
Men da er jo personen likefremt uansvarlig. My point exactly!
|
|
|
|
|
#10 |
|
Administrator
|
Ja, DA er personen uansvarlig. Ikke ellers, da har h*n gjort noe uansvarlig. |
|