|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?
Men om resten av verden hadde kunnet nøye seg med fiskedasking som vi gjør, så hadde nok krigene blitt litt mindre farlige ihvertfall.
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Vi kunne ha lagd krigsfisker i gummi.
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Dette var slik jeg tenkte da jeg giftet meg i kirken. Jeg var dengang fortsatt medlem av statskirken, men ikke troende. Min mann har aldri vært medlem. Vi drøftet det en stund, men vi klarte ikke å komme opp med et annet passende sted å ha bryllupet enn i kirken, da vi ikke ville ned til Tinghuset i sentrum.
Jeg anså kirken å være et pent rom, hvor en prest kunne foreta vielsen av bekvemmelighetsgrunner for oss, ikke fordi hennes ord betydde noe særlig for oss. (Med unntak av generelle visdomsord da, som jeg syntes hun var god på.) Men vi måtte blant annet velge salmer og sånt noe, og det ble veldig rart. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Forresten kan man få det både borgerlig og i tradisjonell stil. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Jeg synes det kan virke rart at ikke-kristne velger dåp for barna sine, og lurer noen ganger på motivasjonen. Men som kristen er det greit for meg at folk kommer til kirken for å døpe og gifte seg, om enn med uklare motiver. Ordet vender aldri tomt tilbake, sies det.
|
|
![]() |
| Emneord |
| kirke, kirkekjole, krigsfisker, religion, vielse |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|