|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?
Men om resten av verden hadde kunnet nøye seg med fiskedasking som vi gjør, så hadde nok krigene blitt litt mindre farlige ihvertfall.
![]() |
#63 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?
Jeg pleide å gjøre det da jeg var agnostiker. Nå har jeg samme følelsen som jeg skulle ha vært på en fotballkamp, bingotilstelning eller en moteoppvisning. Litt sånn: «Jaja, alt hva folk finner på å bruke tiden sin til, jeg tenker på noe annet til det er ferdig»
![]() |
#64 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Vi er kristne og giftet oss i "vår" kirke. Jeg ville ikke byttet lokale, samme hvor fint alternativet måtte være.
![]() |
![]() |
#65 |
Mother of Dragons
|
Vi kunne ha lagd krigsfisker i gummi.
![]() |
#66 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Etter min oppfatning er det å døpe barnet sitt det samme som å melde det inn i en religiøs bevegelse. Det har jeg valgt å ikke gjøre uansett hva eks-svigermor mente om den saken. :kremt: |
![]() |
![]() |
#67 |
This is normal!
|
Det det var snakk om i Fadeses innlegg var et par som ikke var kristne som ba presten "om å ikke vektlegge det kristne budskapet så veldig mye i vielsen". Det er mye ved vielsen som brudeparet kan være med å utforme, det gjorde vi også og det gjør det til en ekstra fin opplevelse, men hvis man ikke er kristen og helst ikke vil ha det kristne budskapet som en del av vielsen, forstå jeg fortsatt ikke hvorfor man vil ha en religiøs handling i et "religiøst rom" som ramme for det å inngå ekteskap.
Slik jeg ser det er det nettopp det som er poenget med vielsen i kirken, å få Guds velsignelse. Hvis man ikke tar det på alvor, synes jeg det er rart at man vil gifte seg i kirken. Hvis den ene tror, kan jeg forstå at man ønsker det, men hverken bruden eller brudgommen mener noe med det, blir det hyklersk for meg. Ellers står det:
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?I mitt hode er dåp komplett uaktuelt, og hvis jeg mot formodning skulle fått fler barn og faren hadde ønsket det, vil jeg at mitt standpunkt skal telle like mye som hans, selv om jeg er den som "ikke vil". Det er ikke bare for å være trassig, liksom. Det er noe med å velge en tro for sine barn som jeg, naturlig nok, er litt allergisk mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Jeg hadde heller aldri i livet gått med på dåp, nå er både jeg og mannen ateister da, men sånn dersom og hvisomatte.
![]() |
#70 |
flisespikker
|
Vi tolket det sikkert bare forskjellig.
![]() |
#71 |
This is normal!
|
![]() |
![]() |
#72 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#73 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
flisespikker
|
Jeg synes ofte den som ikke vil noe, er den som bør få bestemme mest, og så synes jeg ofte at den som mener noe sterkest er den som bør få bestemme. Jeg har ingen sterk mening mot barnedåp, og ville ikke synes det var vanskelig å gå med på det i det hele tatt (men jeg ville naturligvis ikke tatt eget initiativ til å melde inn barnet mitt i en klubb jeg ikke selv er medlem av).
![]() |
#75 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?Jeg er mer på linje med Kasia og Aminta her. Jeg har landet på at jeg nok er ateist, men har ikke helt samme innstilling som Esme likevel. Jeg føler meg veldig hyklersk i kirka.
![]() |
#76 |
|
Jepp. Det er noe med at man skal ha en grunn for å mene ting sterkt om denslags, og et "dåp er koselig fordi det er tradisjon" hadde ikke holdt lenge mot en mer... logisk begrunnet tankerekke. :smigrer meg selv skamløst: |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå har jeg ikke lest hele tråden, bare ned til dette innlegget, men jeg må skynde meg å kommentere det.
![]() |
#78 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Spinn off av juletråden: Gifter folk seg i kirken fordi det er fint der?
Jeg melder meg rett inn i klubben!
![]() |
#79 |
|
Jeg har heller aldri blitt døpt eller konfirmert, men har en religiøs bakgrunn, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er du medlem av statskirken?
Høres ut som oss det. :klappermannensinpåkinnet: Sist redigert av Dronningen : 24-11-08 kl 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
kirke, kirkekjole, krigsfisker, religion, vielse |
|
|