Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 00:33   #1
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Nei, det har jeg ikke gjort til denne personen. I grunnen så tror jeg vel egentlig innerst inne at de vet at dette ikke er smart men jeg tror også at de driter i det. Nevnte det for en felles bekjent som mente det var best å la vær for det har vært nevnt før og dette er en person(med temperament) som gjør livet surt for deg om du sier noe som du ikke er enig med dem i. For å være helt ærlig så har jeg rett og slett ikke lyst til å komme på denne personens uvennsliste, men klarer ikke helt å slå meg til ro med å la vær heller.

Har sagt i fra til to andre ved to anledninger men da var det feilsikring det gjaldt/ikke godkjent sikringsutstyr til barn som var for lite til å sitte i bare sele, men dette var personer som jeg følte meg litt sikrere på at ikke ville bite hode av meg. Så litt feig er jeg, det er vel kanskje grunnen til at jeg blåser ut litt frustrasjon på nett.

Jeg har laget et skriv om bilsikring som jeg skal få levert ut i barnehagen(om sikring av barn fra nyfødt opp til 135/150 cm og 36 kg), da kan de i alle fall lese hvis de gidder å bry seg med det.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 00:41   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Nei, det har jeg ikke gjort til denne personen. I grunnen så tror jeg vel egentlig innerst inne at de vet at dette ikke er smart men jeg tror også at de driter i det. Nevnte det for en felles bekjent som mente det var best å la vær for det har vært nevnt før og dette er en person(med temperament) som gjør livet surt for deg om du sier noe som du ikke er enig med dem i. For å være helt ærlig så har jeg rett og slett ikke lyst til å komme på denne personens uvennsliste, men klarer ikke helt å slå meg til ro med å la vær heller.

Jeg har laget et skriv om bilsikring som jeg skal få levert ut i barnehagen(om sikring av barn fra nyfødt opp til 135/150 cm og 36 kg), da kan de i alle fall lese hvis de gidder å bry seg med det.

Jeg finner det veldig interessant at du har dette som "kampsak" og at du lar deg provosere så voldsomt av folk som dette, som du regner med at gjør dette på regelmessig basis.... men du kan altså ikke si i fra til dem?

Så viktig er det ikke med barns sikkerhet, at du kan risikere å bli upopulær selv. Bedre å ha det som kampsak på nett ja.

I rest my case.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 00:43   #3
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har da vært i avisen og fått frem mye informasjon om nettopp dette temaet. Sitter da ikke bare her på nett, må jo få ut informasjonen til de som ikke bruker internett også. Mulig det er PMS(alltid fint å ha noe å skylde på) men dette provoserte meg i dag, jeg har sett det mange ganger før men akkurat dette provoserte meg veldig.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 11-12-08 kl 00:46. Årsak: Leif kom og leif gikk.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:57   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du sier i fra da eller?

Jeg ble litt satt ut den gangen jeg så det. Og etterpå dumpet hun den gode vennen av meg hun var sammen med og jeg har ikke sett henne siden. Så nei.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:36   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg finner det veldig interessant at du har dette som "kampsak" og at du lar deg provosere så voldsomt av folk som dette, som du regner med at gjør dette på regelmessig basis.... men du kan altså ikke si i fra til dem?

Så viktig er det ikke med barns sikkerhet, at du kan risikere å bli upopulær selv. Bedre å ha det som kampsak på nett ja.

I rest my case.

Det er kanskje ikke verdt det i det daglige dersom vedkommende vil komme til å forsure livet til *HH*. Jeg skjønner henne godt jeg, det er ikke alltid at man kan buse frem med tingene ovenfor de det gjelder. Hun har da laget et skriv slik at hun har gjort noe for å få disse foreldrene til å forstå.

Synes virkelig at du spissformulerer deg på en måte som er litt ufin jeg. Hadde vi alle inntatt din holdning hadde det vært få som sa fra om noe som helst.

Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 13:54   #6
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Poenget mitt: Jeg klarer ikke se poenget med å atter en gang okke og oie seg i kor over at noen har sett at noen har gjort noe som utgjør en risiko for eget barn.
Face it. Vi gjør alle ting vi ikke burde fra tid til annen, dumme og lite veloverveide ting. Kan hende dette var et engangstilfelle det du så ja, vi vet ikke dette, og det at du spekulerer vilt her, fordi moren røyker eller noe, gjør meg enda mer fordomsfull mot tråder som dette. Kjenner du henne?
Får litt -følelse av dette, rett og slett.

Jeg er veldig enig med Joika i dette. :bombe:

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg syns ikke dette er ok i det hele tatt, men jeg syns egentlig det er enda verre å røyke...

Eh...javel. :sukker litt:

Sitat:

Tviler forøvrig på at dette er første gangen ei heller siste gangen hun gjør dette. De skulle faktisk handle noe så livsviktig som en pakke røyk..

Sånn som dette er det som setter rykter i sving om andre mennesker. Og ganske harde dommer...

Gammel 11-12-08, 21:44   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Synes virkelig at du spissformulerer deg på en måte som er litt ufin jeg. Hadde vi alle inntatt din holdning hadde det vært få som sa fra om noe som helst.

Jeg tror du tar feil på det siste der. Jeg mener at faktisk flere hadde sagt i fra, om de turte tale saken til andre ukjente (feks "folk uten vett" eller barn som mishandles) som ikke kunne forsvare seg selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:52   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg tror du tar feil på det siste der. Jeg mener at faktisk flere hadde sagt i fra, om de turte tale saken til andre ukjente (feks "folk uten vett" eller barn som mishandles) som ikke kunne forsvare seg selv.

Det er nok flere enn du aner som gjør det, jeg skjønner godt at man vegrer seg dersom man vet at vedkommende har et sinneproblem.

Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:23   #9
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Alt for mange voksne tar alt for store sjanser med barn. Jeg ser rystende ting nesten hver dag.

Sånn er det vel for alle oss som arbeider med barn og unge på en eller annen måte. Om vi skal reagere på absolutt alt er vel en annen sak.

Folk gamler med barnas liv på veldig mange andre måter også, uten at det klarer framskaffe samme engasjement selv om det er minst like høy risiko for alvorlige skader og varige traumer. Ta feks lite kjærlighet, dårlig mat, lite oppfordrende foreldre.. .... til å sykle uten hjelMMMMM og hoppe på trampoline uten sikkerhetsnett. Barn dør av det og.

Joda, man kan vel si at ting noen gang går litt vel langt i vår iver etter å beskytte etterslekta, dog bør barn sikres i bil uansett hvor kort eller lang turen er.

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

For en lur og klok måte å gjøre det på!

Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:39   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir sjokkert over de som ikke sikrer barna sine. Det er tross alt noe av det farligste vi gjør, å sette oss inn i en bil. Jeg har forøvrig aldri sett noen som kjører med barna usikret i disse dager. Har noen venninner som har snudd barna veldig tidlig, men det er stiller i en helt annen kategori.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.