|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
For min del er det først og fremst punktet med likestilling. Jeg har tungt for å forstå hvordan dette ikke kan være viktig for noen.
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I hjemmet mener du? Permisjonsmessig? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Javel. Når jeg tenker likestilling så tenker jeg ikke på min rett som kvinne til å steke vafler, men at mennesker skal bli vurdert ut fra sine evner, interesser og intellekt uavhengig av sitt kjønn.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Esme og Skilpadda: For meg ville det vært respektløst å bli sammen med noen, planlegge framtida sammen, ta opp lån sammen, gifte seg, å få ett barn sammen (der alt går helt uproblematisk), så så bare bestemme seg for at det holder, uten at det er særdeles tungtveiende grunner. Jeg leser ofte tråder om sorg knyttet til dette. Jeg synes det er vondt og vanskelig, og dermed så tenker jeg veldig ulikt de som blir sammen med noen der dette er noe uavklart og kanskje lite snakket om, og der uenigheten kan bli stor og alvorlig. Men for de fleste løses nettopp dette jo ganske uproblematisk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
For oss var det ikke uavklart, men det betyr ikke at det ikke er mulig å ombestemme seg underveis. Ingen kan vite hvordan det er å få barn og hvor mye man takler. Mannen min har sagt stopp ved to, selv om jeg ønsker meg ett barn til veldig sterkt. Jeg synes hans valg er vanskelig, men det ville ikke falle meg inn å skulle presse, argumentere og overkjøre han for å få et barn til.
|
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Hvor skal jeg begynne? Det er jo så mange. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Jeg tror jeg sa noe om grunnholdninger her, i forhold til deg. Og min erfaring er at vi for det første tenker ganske forskjellig - altså, at vi tenker på forskjellig måte, ikke nødvendigvis at vi er uenige (selv om vi ofte er det også), og at i de tilfellene der jeg/vi har holdt på lenge nok til at jeg er ganske sikker på at vi har kommet ned til kjernen i uenigheten, så er den at vi har veldig forskjellig utgangspunkt for det vi mener. Og det var det jeg tenkte på som "grunnholdning". At du tilhører høyresiden politisk har ikke så mye med det å gjøre, det er du på ingen måte alene om her på forumet.
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Jeg oppfatter tråden som "ungdomsskolenivå", og ja, jeg ser både jatting og gruppetenkning både i denne tråden og i mange andre. Jeg tror som deg når det gjelder "sannheten" at verken du eller jeg tar feil i vår oppfattelse av forumet og hva som presenteres - men vi har hver vår innfallsvinkel, og hver vår måte å "se" på. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg føler at vi har likestilling hjemme, men vi deler ikke alle oppgaver likt. Men akkurat da det gjelder barna kunne jeg ikke tenke meg at en av oss skulle gjøre mesteparten. Ikke fordi det er PK nå for tiden, men fordi vi begge opplever det som viktig for barna at de har to foreldre som er likeverdige omsorgspersoner. Her har folk veldig ulikt grunnsyn, og det er klart at det praktiske aspektet også spiller inn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Åja, dette er jeg veldig enig i. (
|
|
|
#11 |
|
|
Ja. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg tilhører dem som faktisk mener det er en del gruppeorientering her på dette forumet. Jeg har vel også en følelse av at ofte er det dem som bryter ut av gruppeorienteringen, som blir korrigert - naturligvis på moderate måter. Sist redigert av Fargo : 19-12-08 kl 14:42. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Jeg syns ikke du har et godt nok grunnlag for å uttale deg om dette etter en måneds medlemsskap.
|
|
|
#14 |
|
<*(((<
|
Jeg opplever at det største skillet går mellom de som kjenner hverandre og de som ikke kjenner hverandre (som forumbrukere). Brukere som er «velkjent» slipper unna med mer, siden det er så lett å tenke «åh, det der er bare så typisk Midim Mam», og ikke gidder å «korrigere» før det er strekt enda litt lengre enn hva en mindre kjent bruker blir arrestert på. Likedan kan ferske brukere som arresterer eller delvis misoppfatter erfarne brukere bli møtt med vel mye motbør, siden så mange mye lettere skjønner hva den erfarne brukeren egentlig mente, eller bare mener at «alle må skjønne at Skrommorn bare er slik». |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| grupper, konservativ, rødstrømper |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|