Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 23:06   #161
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Se, her viser lærerne sitt sanne jeg igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 23:09   #162
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja? Jeg passer baby og du retter prøver?

Definitivt deal! Lykke til!

Gammel 18-12-08, 23:09   #163
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Kanne er klok. Eg har berre eit anna etisk resonnement i akkurat den saka..

Det er det som er kjernen, ja. Det første er jo fakta, mens hvordan man velger å se på et befruktet egg er den etiske problemstillingen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 23:09   #164
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen har mer riktig etikk enn andre.

Gammel 18-12-08, 23:09   #165
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Se, her viser lærerne sitt sanne jeg igjen.

Jeg er bare en halvveis lærer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 23:10   #166
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Definitivt deal! Lykke til!

Eh... :retter på spreng:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 23:10   #167
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

og de som må knele og be før de endelig etter år med bearbeiding får lov til å få unge nr.2 fra snille mannen..

Hvordan synes du disse burde tenkt? At mannen skal ha nr to enten han vil eller ikke?

Du ber jo om det Electronica, så jeg må vel bare erklære at jeg veldig ofte opplever din måte å tenke på som nokså fremmed.

Gammel 18-12-08, 23:20   #168
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg opplever at jeg tenker veldig ulikt med alle feministene her på FP som hardnakket påstår at det ikke er genetiske forskjeller på menn og kvinner .

Jeg tenker også veldig ulikt folk som ikke tror på at det finnes X- og Y-kromosomer.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 23:22   #169
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg tenker også veldig ulikt folk som ikke tror på at det finnes X- og Y-kromosomer.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 23:32   #170
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jo denne tråden slidd ut, men jeg svarer på HI likevel.
Jeg synes det er enklere å svare på hvem jeg er enige med, enn hvem jeg er uenige med.

Jeg har ulikt syn enn Electronica på endel ting. Både i forholdt til barn/familie og politikk - men jeg tror likevel at jeg hadde forsøkt å blitt venner med henne om vi har bodd i samme by (ja, for jeg tror vi har funka som venner, nemlig )

Noen er for bastante for meg - og når ting blir veldig sort/hvitt, så blir det litt for mye for meg.

Gammel 19-12-08, 09:35   #171
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg opplever at jeg tenker veldig ulikt med alle feministene her på FP som hardnakket påstår at det ikke er genetiske forskjeller på menn og kvinner .

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Arg! Det var akkurat det jeg skulle inn og skrive.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:45   #172
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Arg! Det var akkurat det jeg skulle inn og skrive.

Husj, inn og poste i «Hvem tenker du likt med på FP?»-tråden med deg! :endelig:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:33   #173
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Hvordan synes du disse burde tenkt? At mannen skal ha nr to enten han vil eller ikke?

Du ber jo om det Electronica, så jeg må vel bare erklære at jeg veldig ofte opplever din måte å tenke på som nokså fremmed.

For meg er det ganske søkt å ikke å ha avklart en del ting på forhånd og ikke være trygg nok og kjenne mannen godt nok, til at f.eks. familieforøkelse og følelser rundt dette er noe man er enig om. Hvis alt har gått strålende med barn nr.1, så er det fryktelig leit at den som setter seg på bakbeina skal få bestemme at vi stopper der. Jeg tror dessuten at den som mangler et barn vil være mer trist over dette enn den som ga etter, for å sette det på spissen. Hvorfor i alle dager skulle det å få få barn nr.2 etter et veldig vellykket barn nr.1 være noe å frykte?

Men nå kunne jeg aldri blitt sammen med noen som ikke ville ha familie. Så så rar er jeg.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg tenker svært ulikt fra Electronica.

Ja mange tenker tydeligvis veldig annerledes enn meg, i følge denne tråden, men få sier på hvilke punkter. Jeg synes det er interessant å høre hva som er forskjellene i så fall, og hva som gjør meg så veldig annerledes. Er det bare det at jeg sier det høyt?

Sist redigert av Dronningen : 19-12-08 kl 10:41.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:38   #174
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For meg er det ganske søkt å ikke å ha avklart en del ting på forhånd og ikke være trygg nok og kjenne mannen godt nok, til at f.eks. familieforøkelse og følelser rundt dette er noe man er enig om.

Men kjære deg, man kan da skifte mening underveis? Er et gitt at man skal fastsette dette fra dag én, og aldri fravike? Dette er en argumentasjon jeg virkelig ikke skjønner.

Nødvendigvis må du også være en av dem jeg tenker veldig ulikt fra.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:40   #175
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja mange tenker tydeligvis veldig annerledes enn meg, i følge denne tråden.

For meg er det ganske søkt å ikke å ha avklart en del ting på forhånd og ikke være trygg nok og kjenne mannen godt nok, til at f.eks. familieforøkelse og følelser rundt dette er noe man er enig om. Hvis alt har gått strålende med barn nr.1, så er det fryktelig leit at den som setter seg på bakbeina skal få bestemme at vi stopper der. Jeg tror dessuten at den som mangler et barn vil være mer trist over dette enn den som ga etter, for å sette det på spissen. Men jeg kunne aldri blitt sammen med noen som ikke ville ha familie. Så så rar er jeg.

Vi var enige om at vi skulle ha barn, men man vet jo ikke på forhånd hvordan svangerskap og fødsler påvirker etter hvert. Hos oss er det mannen som har veldig lyst på nummer tre, og jeg som egentlig er veldig fornøyd med at vi har to flotte barn, og som ikke har lyst på nye måneder med kvalme, eller en gjentagelse av lillebrors tøffe fødsel som fortsatt "sitter i."

På den andre siden har jeg også vært borti dem som ikke var så veldig opptatt av å få barn, eller som ville ha ett, men som har satt igang med en stor barneflokk etterpå, fordi ting ble mye bedre enn de trodde.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:45   #176
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Men kjære deg, man kan da skifte mening underveis? Er et gitt at man skal fastsette dette fra dag én, og aldri fravike? Dette er en argumentasjon jeg virkelig ikke skjønner.

Nødvendigvis må du også være en av dem jeg tenker veldig ulikt fra.

Vi skulle har barn, og tenkte vel på 2. Hadde mannen sagt nei etter vår fantastiske nr.1, så hadde jeg ikke tatt ham på alvor nei. "In your dreams", som ble sagt i en annen tråd her inne. Han var litt usikker dog, eller nr.2, om vi ville klare flere, men hadde ingen gode argumenter hvorfor, så han kjøpte bil som passet til tre barn.

Men nei det måtte ha stått om livet mitt eller noe skulle vi stoppet med 1.

Men ja, livet mitt er ganske planlagt ja. Ikke at uventede ting ikke håndteres, men det meste har gått slik vi har tenkt. Jeg liker å planlegge, organisere og se framover i tid. Det er vel kanskje en trygghet. Det er vel dermed ikke rart at jeg da valgte en mann som passer inn i dette?

Gammel 19-12-08, 10:49   #177
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skulle har barn, og tenkte vel på 2. Hadde mannen sagt nei etter vår fantastiske nr.1, så hadde jeg ikke tatt ham på alvor nei. "In your dreams", som ble sagt i en annen tråd her inne. Han var litt usikker dog, eller nr.2, om vi ville klare flere, men hadde ingen gode argumenter hvorfor, så han kjøpte bil som passet til tre barn.

Men du klarer vel å sette deg inn i at andre ikke er i samme livssituasjon, har samme bakgrunn og tankesett som deg, når det gjelder barn og familie? Og at man faktisk må/bør være to stk som er enige om barn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 10:50   #178
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår at man kan ha et sterkt ønske om [flere] barn, og at det kan være en dealbreaker om man ikke er enige. Men det er en fremmed tanke for meg å være så kompromissløs på dette som du høres ut til. Kanskje mest fordi den følelsen jeg får (som jo godt kan være feil, det skjønner jeg) er at du mener du har mer rett til å bestemme hva han skal gå med på enn han har til å bestemme over deg, fordi det er udiskutabelt lettere å leve med å bli overtalt til flere barn enn å bli overtalt til å ikke få flere. I deres tilfelle er det antagelig sånn at du er veldig, veldig, veldig sikker, mens han er "litegranne skeptisk, men OK da", og da er det jo greit. Men det finnes veldig mange andre muligheter for hvordan folk tenker og føler og hva slags situasjoner man havner i, og det jeg reagerte på i innlegg 114 var den ganske nedlatende avfeiingen av andre folks forhold.

Gammel 19-12-08, 10:50   #179
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men du klarer vel å sette deg inn i at andre ikke er i samme livssituasjon, har samme bakgrunn og tankesett som deg, når det gjelder barn og familie? Og at man faktisk må/bør være to stk som er enige om barn.

Ja så klart. Det er jo hele essensen. Å bli sammen med noen som stemmer overens med deg på ting som er viktig i livet ditt.

Gammel 19-12-08, 10:54   #180
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja mange tenker tydeligvis veldig annerledes enn meg, i følge denne tråden, men få sier på hvilke punkter. Jeg synes det er interessant å høre hva som er forskjellene i så fall, og hva som gjør meg så veldig annerledes. Er det bare det at jeg sier det høyt?

For min del er det først og fremst punktet med likestilling. Jeg har tungt for å forstå hvordan dette ikke kan være viktig for noen.

Svar

Emneord
grupper, konservativ, rødstrømper

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.