|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#163 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
![]() |
#164 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Noen har mer riktig etikk enn andre.
![]() |
#167 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan synes du disse burde tenkt? At mannen skal ha nr to enten han vil eller ikke?
![]() |
#168 |
<*(((<
|
Jeg tenker også veldig ulikt folk som ikke tror på at det finnes X- og Y-kromosomer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Nå har jo denne tråden slidd ut, men jeg svarer på HI likevel.
![]() |
#171 |
Bedreviter
|
Arg! Det var akkurat det jeg skulle inn og skrive. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja mange tenker tydeligvis veldig annerledes enn meg, i følge denne tråden, men få sier på hvilke punkter. Jeg synes det er interessant å høre hva som er forskjellene i så fall, og hva som gjør meg så veldig annerledes. Er det bare det at jeg sier det høyt? Sist redigert av Dronningen : 19-12-08 kl 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Men kjære deg, man kan da skifte mening underveis? Er et gitt at man skal fastsette dette fra dag én, og aldri fravike? Dette er en argumentasjon jeg virkelig ikke skjønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Absolute Beginner
|
Vi var enige om at vi skulle ha barn, men man vet jo ikke på forhånd hvordan svangerskap og fødsler påvirker etter hvert. Hos oss er det mannen som har veldig lyst på nummer tre, og jeg som egentlig er veldig fornøyd med at vi har to flotte barn, og som ikke har lyst på nye måneder med kvalme, eller en gjentagelse av lillebrors tøffe fødsel som fortsatt "sitter i." |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Pauset
Vi skulle har barn, og tenkte vel på 2. Hadde mannen sagt nei etter vår fantastiske nr.1, så hadde jeg ikke tatt ham på alvor nei. "In your dreams", som ble sagt i en annen tråd her inne. Han var litt usikker dog, eller nr.2, om vi ville klare flere, men hadde ingen gode argumenter hvorfor, så han kjøpte bil som passet til tre barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Men du klarer vel å sette deg inn i at andre ikke er i samme livssituasjon, har samme bakgrunn og tankesett som deg, når det gjelder barn og familie? Og at man faktisk må/bør være to stk som er enige om barn.
![]() |
#178 |
flisespikker
|
Jeg forstår at man kan ha et sterkt ønske om [flere] barn, og at det kan være en dealbreaker om man ikke er enige. Men det er en fremmed tanke for meg å være så kompromissløs på dette som du høres ut til. Kanskje mest fordi den følelsen jeg får (som jo godt kan være feil, det skjønner jeg) er at du mener du har mer rett til å bestemme hva han skal gå med på enn han har til å bestemme over deg, fordi det er udiskutabelt lettere å leve med å bli overtalt til flere barn enn å bli overtalt til å ikke få flere. I deres tilfelle er det antagelig sånn at du er veldig, veldig, veldig sikker, mens han er "litegranne skeptisk, men OK da", og da er det jo greit. Men det finnes veldig mange andre muligheter for hvordan folk tenker og føler og hva slags situasjoner man havner i, og det jeg reagerte på i innlegg 114 var den ganske nedlatende avfeiingen av andre folks forhold.
![]() |
#179 |
Pauset
Ja så klart. Det er jo hele essensen. Å bli sammen med noen som stemmer overens med deg på ting som er viktig i livet ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Fola Blakken
|
For min del er det først og fremst punktet med likestilling. Jeg har tungt for å forstå hvordan dette ikke kan være viktig for noen.
![]() |
![]() |
Emneord |
grupper, konservativ, rødstrømper |
|
|