Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 21:56   #101
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er ikke uenig med deg i alt på lista altså! Men på noen punkter er vi VELDIG ulike. Men hadde du ikke skrevet opp den lista så hadde jeg aldri tenkt på at du var en jeg pleier å være uenig med.

Samme her. Det var den listen kombinert med at du sa du pleier å være enig med meg som fikk meg til å stusse. Men nå er ikke det med kjønnsroller og foreldreroller noe jeg diskuterer så ofte, muligens.

Gammel 18-12-08, 21:58   #102
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Konservativ på noen ting som gjelder kjønnsroller og familie, vil jeg si, Electronica.

Ja det er vel det jeg har oppdaget selv. Det var vel heller ikke direkte planlagt. Man bringer jo med seg holdninger og erfaringer hjemmefra, samtidig som man ønsker knyttet til eget liv. Så forsøker man løse ting slik at alle parter blir fornøyd.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:00   #103
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Du skal da ikke klage. Jeg nevnte deg i den andre tråden.

Ja, jeg ble oppriktig rørt av det, faktisk.

Gammel 18-12-08, 22:01   #104
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

• er opptatt av mat og å lage mat fra bunn av - tenker ulikt
  • i enkelte situasjoner setter seg selv foran barnet eller vektlegger egne behov som viktigere - tenker ulikt og presiserer at det er i enkelt situasjoner
  • synes det er greit å jobbe 100% mens barna er små - tenker ulikt
  • er veldig prinsippfast, ikke vil gi etter på ting, og aldri være "svak" ovenfor barna - tenker delvis likt
  • er veldig opptatt av likestilling og deling av alle mulige ting - ikke veldig opptatt av fordi det faller seg så naturlig. Tenker delvis likt.
  • må feire jul sammen med familie på ene eller andre siden, på ene, andres eller tredjes premisser - tenker likt
  • ikke tar stilling til livssyn, politikk, verdisyn og generelt det å ha en holdning til ting rundt én - tenker likt
  • ikke lar ting gå inn på seg - tenker delvis likt. Det finnes grenser for hva man skal ta inn over seg.
  • tiltrekkes av myke menn - tenker delvis likt og tiltrekkes av myke, harde menn
Konklusjon: Tenker ulikt/delvis likt/ulikt avhengig av sak.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:01   #105
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Samme her. Det var den listen kombinert med at du sa du pleier å være enig med meg som fikk meg til å stusse. Men nå er ikke det med kjønnsroller og foreldreroller noe jeg diskuterer så ofte, muligens.

Du formulerer deg ofte veldig reflektert, og det er alltid interessant å lese. Men så klart så er vi jo alle komplekse og man er jo sjelden enig med folk i alt. Det er jo også tråder jeg ikke leser eller deltar i overhode.

Gammel 18-12-08, 22:03   #106
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg tenker veldig ulikt de som

• er opptatt av mat og å lage mat fra bunn av
  • i enkelte situasjoner setter seg selv foran barnet eller vektlegger egne behov som viktigere
  • synes det er greit å jobbe 100% mens barna er små
  • er veldig prinsippfast, ikke vil gi etter på ting, og aldri være "svak" ovenfor barna
  • er veldig opptatt av likestilling og deling av alle mulige ting
  • må feire jul sammen med familie på ene eller andre siden, på ene, andres eller tredjes premisser
  • ikke tar stilling til livssyn, politikk, verdisyn og generelt det å ha en holdning til ting rundt én
  • ikke lar ting gå inn på seg
  • tiltrekkes av myke menn

Jeg er enig i alle, hvis jeg får omskrive/forklare/legge til litt.

Skremmer-versjon:

• er opptatt av mat og å lage mat fra bunn av sånn at det overskygger alt annet og man ser ned på de som tyr til halvfabrikata i ny og ne
  • i enkelte situasjoner setter seg selv foran barnet eller vektlegger egne behov som viktigere
  • synes det er greit å jobbe 100% mens barna er små
  • er veldig prinsippfast, ikke vil gi etter på ting, og aldri være "svak" ovenfor barna
  • er veldig opptatt av likestilling og deling av alle mulige ting i den forstand at familiens valg og fordeling av permisjon og diverse skal bestemmes og detaljestyres av staten
  • må feire jul sammen med familie på ene eller andre siden, på ene, andres eller tredjes premisser
  • ikke tar stilling til livssyn, politikk, verdisyn og generelt det å ha en holdning til ting rundt én
  • ikke lar ting gå inn på seg
  • tiltrekkes av myke menn uten ryggrad, egne meninger, pågangsmot og ambisjoner

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:04   #107
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var vel også mer spørsmål om hvordan man tenker og argumenterer her, mer enn akkurat hva man mener? (I motsetning til den andre tråden, som spør direkte om hvem vi er mest enige med.) Og man kan jo føle at man tenker ganske likt som noen selv om man er uenige i sak.

Gammel 18-12-08, 22:04   #108
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, jeg ble oppriktig rørt av det, faktisk.

Jeg kunne nevnt deg som en av de jeg tenker veldig ulikt fra.

Gammel 18-12-08, 22:04   #109
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det var vel også mer spørsmål om hvordan man tenker og argumenterer her, mer enn akkurat hva man mener? (I motsetning til den andre tråden, som spør direkte om hvem vi er mest enige med.) Og man kan jo føle at man tenker ganske likt som noen selv om man er uenige i sak.

Mjo, men utvikling og avsporing og sånn. Moro!

Gammel 18-12-08, 22:05   #110
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mjo, men utvikling og avsporing og sånn. Moro!

Ja, jeg er veldig for sånt. Det var bare en kommentar til Electronica, ikke et forsøk på å klage på retningen tråden har tatt.

Gammel 18-12-08, 22:06   #111
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg er nevnt flere steder her ser jeg

Får si som Sissel Kyrkjebø sa; Nei, jei er bare mei sell jei.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:10   #112
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Ja det er vel det jeg har oppdaget selv. Det var vel heller ikke direkte planlagt. Man bringer jo med seg holdninger og erfaringer hjemmefra, samtidig som man ønsker knyttet til eget liv. Så forsøker man løse ting slik at alle parter blir fornøyd.

Egentlig blir vel også veien litt til mens man går. Egne verdier er en ting, men partnerens meninger og prioriteringer i livet, samt hva slags "type" barn man får påvirker også mye. I alle fall opplever jeg det slik. (På en del områder er barna mine helt annerledes enn meg da jeg var barn - og dermed har jeg måtte omrokkere litt på meninger jeg hadde. Men det er jo utrolig spennende å se også, hvordan et nytt lite menneske blir født med sin helt egne personlighet. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:12   #113
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg opplever at jeg tenker veldig ulikt med alle feministene her på FP som hardnakket påstår at det ikke er genetiske forskjeller på menn og kvinner .

På visse områder kan jeg nok imidlertid tenke veldig likt med de samme menneskene... feks når det gjelder kosthold, miljøvern og etisk handel.

Sist redigert av Nooria : 18-12-08 kl 22:19.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:13   #114
Dronningen
Pauset

Standard

Tenker ulikt fra mange.

Sist redigert av Dronningen : 19-12-08 kl 23:30.
Gammel 18-12-08, 22:26   #115
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg vel ikke vært med på de sterkeste diskusjonene, men jeg har lest mange. Føler meg veldig på nett med Skremmer'n når det gjelder barn, arbeidstid, barnehage, abort og den skalaen der. Samtidig syns jeg hun er skikkelig utidig til tider mot andre, men tenker for meg selv at det kanskje er for å skape litt action og moro her inne. At hun egentlig ikke er så frekk i munnen i RL.
Er nok veldig ulik Madam Mim, men samtidig har hun mange gode argumenter for det hun gjør. Som igjen gjør at jeg må tenke meg om en gang til.
Sitronen og jeg har befinner oss i hver vår skala når det gjelder ateist/kristen, men jeg kjenner mange hyggelige ateister, så hun er nok hyggelig i RL. Bare litt skarp i replikken noen ganger.
aC viker som ei kul dame, men hun liker jo Metallica, AC/DC. Men jeg tror hun må være en herlig mamma å vokse opp med.
Angelique og Maximilia er sånne erfarne mamma'er, de minner meg om mamma'n min. De er vel ikke de som snakker høyest i hete diskusjoner, men jeg føler de er utrolig hyggelige damer, men de virker så mye eldre enn meg.
Macy tror jeg bare syns det er moro å provosere rødstrømper.
Myrsnipa kunne vært venninna mi, tror jeg.
ElinM har skrevet sær overfor avataren sin, og det er jeg helt enig i.
Jeg digger Iset, kort og godt.

Kunne nevnt mange flere, men tror jeg stopper nå.

Gammel 18-12-08, 22:26   #116
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg opplever at jeg tenker veldig ulikt fra alle feministene her på FP som hardnakket påstår at det ikke er genetiske forskjeller på menn og kvinner .

Jeg synes det er veldig usaklig å dra inn et ofte diskutert og omstridt emne og lade den med negative adjektiver i en slik tråd. Et lite sleivspark egentlig. Dessuten er det feil, det er ingen feminister her som benekter at det er genetiske forskjeller på menn og kvinner.

Det blir som at jeg skulle si (dette er et eksempel og dermed overdrevet): Jeg tenker veldig forskjellig fra alle de som tror på alternativ medisin og ånder og lar følelser og ønsketenkning overskygge en minimum av logisk evne, ærlighet og intelligens.

Eller så kan jeg si: Jeg tenker veldig forskjellig og har et helt annet grunnsyn og verdensbilde enn de som tror på ånder, alternativ medisin og astrologi.

Skjønner du forskjellen?

Gammel 18-12-08, 22:28   #117
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg tenkte likt som Esme, men i grunnen er jeg vel bare imponert over tankerekkene hennes, og adopterer dem etter hvert som hun setter dem på trykk.

Gammel 18-12-08, 22:31   #118
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Macy tror jeg bare syns det er moro å provosere rødstrømper.

Jeg ønsker ikke provosere noen. Jeg har nok sære meninger, men jeg mener det jeg mener og står for det jeg sier.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:33   #119
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Men jeg husker jeg tenkte veldig ulikt flere når det gjaldt spiral=drap tråden.

Jeg har aldri fått med meg at noen taler for at spiral er drap. Er det noen som har ment det altså?

Gammel 18-12-08, 22:33   #120
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Mange av de jeg kan være veldig uenig med i en sak er jeg veldig enig med i en annen.

Selv ytrer jeg ikke mange meningene i en diskusjon, så jeg tror ikke det er mange som kan si de tenker hverken likt eller ulikt som meg.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
grupper, konservativ, rødstrømper

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.