Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ultimatum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 14:12   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ultimatum

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Dersom noen nær meg, være seg ektemann eller søsken/foreldre, hadde et personlig problem av en sånn art og dimensjon at det innebar betydelig redusert livskvalitet eller fare for mine barn eller meg, så hadde jeg sagt "fiks dette eller forsvinn", for å sette det på spissen. Jeg tror dog det skulle ha vært ganske ødeleggende før jeg hadde gått så langt.

Når det gjelder sånne selvsagte ting som grunnleggende respekt, ingen voldsbruk og sånt, er det ikke egentlig snakk om "ultimatum", det er ikke oppe til debatt i det hele tatt.

Gammel 19-12-08, 14:21   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når det gjelder sånne selvsagte ting som grunnleggende respekt, ingen voldsbruk og sånt, er det ikke egentlig snakk om "ultimatum", det er ikke oppe til debatt i det hele tatt.

Ække alltid det har vært noen selvfølge i livet mitt - det har vært behov for det ultimatumet der.

Eller - egentlig ikke. For det hjalp ikke stort med det ultimatumet heller.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:37   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ække alltid det har vært noen selvfølge i livet mitt - det har vært behov for det ultimatumet der.

Eller - egentlig ikke. For det hjalp ikke stort med det ultimatumet heller.

Ja, det er kanskje egentlig det jeg mener - at hvis man er i et forhold der vold eller manglende respekt er et problem, så innbiller jeg meg at det antagelig ikke hjelper så mye med ultimatumer. (Og så snakket jeg ut fra egne erfaringer, der slike ting heldigvis har vært veldig fjernt.)

Gammel 19-12-08, 14:49   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det er kanskje egentlig det jeg mener - at hvis man er i et forhold der vold eller manglende respekt er et problem, så innbiller jeg meg at det antagelig ikke hjelper så mye med ultimatumer. (Og så snakket jeg ut fra egne erfaringer, der slike ting heldigvis har vært veldig fjernt.)

Du har rett.

Det vil si - det blir jo et ultimatum likevel da - idet den voldelige smartingen kastes ut som følge av at han ikke velger å endre sin adferd, og gå over til selvstendig klipping av sine negler.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:55   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det vil si - det blir jo et ultimatum likevel da - idet den voldelige smartingen kastes ut som følge av at han ikke velger å endre sin adferd, og gå over til selvstendig klipping av sine negler.

Good riddance.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 15:07   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har stilt et ultimatum en gang, det gikk ikke som jeg ønsket, og jeg reagerte ikke som jeg hadde sagt at jeg skulle reagere, så mine ultimatumer er veldig lite verd.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 15:10   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg har stilt et ultimatum en gang, det gikk ikke som jeg ønsket, og jeg reagerte ikke som jeg hadde sagt at jeg skulle reagere, så mine ultimatumer er veldig lite verd.

Derimot besitter du nå en veldig fin selvinnsikt synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 15:36   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Good riddance.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.