Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ultimatum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 13:49   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Ultimatum

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det er kanskje egentlig det jeg mener - at hvis man er i et forhold der vold eller manglende respekt er et problem, så innbiller jeg meg at det antagelig ikke hjelper så mye med ultimatumer. (Og så snakket jeg ut fra egne erfaringer, der slike ting heldigvis har vært veldig fjernt.)

Du har rett.

Det vil si - det blir jo et ultimatum likevel da - idet den voldelige smartingen kastes ut som følge av at han ikke velger å endre sin adferd, og gå over til selvstendig klipping av sine negler.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 13:55   #22
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det vil si - det blir jo et ultimatum likevel da - idet den voldelige smartingen kastes ut som følge av at han ikke velger å endre sin adferd, og gå over til selvstendig klipping av sine negler.

Good riddance.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:01   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere barn er for meg et strålende eksempel på et ultimatum. Nå er jeg riktignok ferdig, men det er uten tvil helt klart at jeg ikke kunne vært sammen med noen som ikke ville ha barn eller kun ett.

Et kanskje mindre out there eksempel er røyking. Røyking er ikke tillatt i mitt hjem. Uansett. Om det betyr at den skrøpelige oldemoren på 95 ikke kan komme på julebesøk, fordi hun ikke klarer å gå ut å røyke, so be it.

Det samme med folk som ikke har respekt for meg og mine avgjørelser. Jeg krever ikke at de skal forstå alt eller uten videre syns det er greit for sin egen del. Men respekterer de meg ikke, så er det over og ut. Et grunnlag for at jeg ikke har hatt kontakt med familien på ett år.

Jeg skal gjerne innrømme at jeg kanskje er steilere enn de fleste. Men samtidig skjønner jeg ikke hvor lett enkelte gir seg.

Gammel 19-12-08, 14:05   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden vi diskuterer flere barn. Om jeg hadde sterkt ønsket meg et barn til og mannen min hadde sagt plent nei, så hadde det virkelig ikke ramlet meg inn å gå i fra ham, splitte opp familien til det barnet jeg tross alt har, finne en annen mann og få barn med ham, med alt det styret som det medfører, fordi jeg har lyst på et barn til?

Jeg hadde tvilt sterkt på at det barnet som fantes hadde ønsket å bytte ut en helt habil far med en stefar og et halvsøsken sånn uten videre.

Da forstår jeg heller de som ønsker seg barn og hvor ektefellen ikke vil ha noen altså, at de vurderer å finne seg noen annen.

Gammel 19-12-08, 14:06   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Man kunne jo alltids sagt; nå reiser jeg til Danmark og får et barn med en annen og sjanset på at mannne var der når man kom tilbake.

Gammel 19-12-08, 14:07   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har stilt et ultimatum en gang, det gikk ikke som jeg ønsket, og jeg reagerte ikke som jeg hadde sagt at jeg skulle reagere, så mine ultimatumer er veldig lite verd.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:10   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg har stilt et ultimatum en gang, det gikk ikke som jeg ønsket, og jeg reagerte ikke som jeg hadde sagt at jeg skulle reagere, så mine ultimatumer er veldig lite verd.

Derimot besitter du nå en veldig fin selvinnsikt synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:12   #28
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker vi ultimatum i forhold, eller i sosiale relasjoner her?

Gammel 19-12-08, 14:12   #29
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Siden jeg ikke er i et forhold, så strekkes lista.

Gammel 19-12-08, 14:22   #30
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Siden jeg ikke er i et forhold, så strekkes lista.

Jeg så det.

Jeg kommer ikke på noe i forhold egentlig. Eller, det er flere ting som kunne oppstå i et forhold som ville endre forholdets natur fullstendig, og jeg ville kunne opplyse om at dette liker jeg ikke, og det føles ille for meg, så om dette er noe du har tenkt å fortsette med, så kan vi ikke fortsette å ha den type relasjon og et slikt nært forhold som vi har nå. Jeg ville ikke nødvendigvis ha gått, men jeg ville opplyst om at det nødvendigvis ville få konsekvenser fordi jeg er den jeg er, og føler og mener det jeg gjør, så fikk den jeg levde med finne ut av hva som veide tyngst for ham.

Bortsett fra røyking. Ingen får røyke inne hos meg, selv ikke en mann som hadde mitt hjem som sitt hjem også. Da hadde jeg sagt at han fikk gå ut eller skrive under på en kontrakt der han sa seg enig i å betale regningen for skadene som skjer på møblene i huset når jeg spylte ham og røyken med brannslukkingsapparatet.

Og jeg går ikke på besøk til folk som røyker inne mens vi er der. Det har kostet meg en god relasjon med et familiemedlem jeg var veldig glad i, men jeg spør meg nå hvor god relasjonen egentlig var når hun ikke brydde seg om at jeg ble dårlig av det og bare fortsatte. Uff så leit at du har pusteproblemer, - kanskje du skal gå deg en tur ut i frisk luft? Ikke holdbart å overnatte en slik plass ...

Gammel 19-12-08, 14:23   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, røyking inne hos meg er en no-no.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:25   #32
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis mannen min hadde spilt Celine Dion (eller hvordan det skrives) på full guffe hjemme, hadde han måttet velge mellom meg og henne.

Beklager, jeg fjaser i alle tråder mens jeg desperat prøver å finne ut hvordan jeg skal bli ferdig med alt jeg må bli ferdig med på jobb...

Gammel 19-12-08, 14:26   #33
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder ultimatum i forhold er jeg litt sånn at jeg tenker hvis det at dette er viktig for meg ikke er nok, hvis jeg må fremsette trusler og ultimatum for å få deg til å gjøre det, da kan det bare være. Da går jeg uten å stille noe ultimatum først.

Jeg vil ikke ha en mann som gjør som jeg sier av frykt for konsekvensene. Jeg vil ikke leve sammen med en som gjør noe han er blitt presset til av meg. Jeg tror det er et dårlig utgangspunkt for en ok fremtid videre.

Sier jeg, eplekjekt. Så er jeg også alene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:27   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hvis mannen min hadde spilt Celine Dion (eller hvordan det skrives) på full guffe hjemme, hadde han måttet velge mellom meg og henne.

Beklager, jeg fjaser i alle tråder mens jeg desperat prøver å finne ut hvordan jeg skal bli ferdig med alt jeg må bli ferdig med på jobb...

Haha. Det er jaggu et poeng. Jeg kommer på flere og flere ultimatum her. Ja, og nazisme/rasisme er uaktuelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:31   #35
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Haha. Det er jaggu et poeng. Jeg kommer på flere og flere ultimatum her. Ja, og nazisme/rasisme er uaktuelt.

Slutt å være nazist, ellers går jeg?

Gammel 19-12-08, 14:32   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Når det gjelder ultimatum i forhold er jeg litt sånn at jeg tenker hvis det at dette er viktig for meg ikke er nok, hvis jeg må fremsette trusler og ultimatum for å få deg til å gjøre det, da kan det bare være. Da går jeg uten å stille noe ultimatum først.

Jeg vil ikke ha en mann som gjør som jeg sier av frykt for konsekvensene. Jeg vil ikke leve sammen med en som gjør noe han er blitt presset til av meg. Jeg tror det er et dårlig utgangspunkt for en ok fremtid videre.

Sier jeg, eplekjekt. Så er jeg også alene.

Det der er jammen den beste formuleringen hittil i tråden.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:34   #37
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er det jeg mener også. Men man må jo opplyse om hva man synes. Ha en diskusjon på ting før man finner ut om man kan leve med det eller ikke.

Gammel 19-12-08, 14:35   #38
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi hadde aldri blitt gift, Electronica.

Nei de færreste ville blitt gift med meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:36   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Good riddance.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 14:39   #40
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, og nazisme/rasisme er uaktuelt.

Du bør la håret gro ut nå, for vi skal til fotografen i november.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.