|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Krigshelter eller lovbrytere?Jeg syns Fargo har mange gyldige poenger. Nå skal det sies at det hadde vært mye mer aktuelt for 10-20 år siden enn i dag. Jeg syns det har blitt gjort mye for å rette opp i ubalansen fra de første tiårene, de siste årene. Det var jo ikke bare det at Oslo-gjengen fikk skrive krigshistorien. De fikk jo også dominerende innflytelse på politikken i hele etterkrigstiden. Planer lagt under krigen ble gjennomført til punkt og prikke. Inkludert noe som var nært på et statskupp mot Nygaardsvoll. Det er nok også en grunn til at det ble viktig at oslogjengen var Heltene (TM).
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krigshelter eller lovbrytere?
Nå har du vel kokt ned innleggene mine til å bety noe annet. Jeg har ingen problemer med å være med på det, selv om jeg synes det er malplassert å angripe Max Manus og denne filmen til inntekt for det synet. Det er en del som Fargo har skrevet som jeg har reagert på og som jeg har argumentert mot.
![]() |
#3 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har vel strengt tatt ikke argumentert, du har vel mest følt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ingen dronning av føleri, så den type motinnlegg kan du spare deg for. Jeg har argumentert og stilt deg spørsmål, som du ikke svarer på.
![]() |
#5 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ble advart om å poste et innlegg her som kunne oppfattes som kritikk av Oslo-folk. Til nå er det kun Lykken som har vist seg å handle overens med de advarslene jeg fikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
frakoblet
|
Advart av hvem? Og så må jeg vel få påpeke at formuleringen Jeg tror at så lenge Oslo ser på resten av landet som sine kolonier… var ganske drøy. Det ville vært rart om ingen hadde reagert på den. Men det var kanskje det som var meningen? Mitt inntrykk av deg er at du tar i litt for å skape reaksjoner og debatt.
![]() |
#7 |
Leser
|
Jeg synes det er veldig synd at du velger å legge deg på en debattform som går ut på å latterliggjøre de som er uenig med deg. Det er mange flere enn Lykken som har vært uenig med deg i innlegget. Og det er klart at tonen du skriver i betyr noe.
![]() |
#8 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig i dette innlegget, jeg meldte meg litt ut her, forsto etterhvert ikke helt hva debatten egentlig gikk ut på.... (mulig jeg er lettere efterbliven selvsagt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
Jeg kan ikke se at Fargo går til angrep på Max Manus, han prøver derimot å gi et mer nyansert fokus på det som skjedde under krigen. Fargo fikk for noen tråder siden tyn for å ikke beherske sarkasme, ironi og forumets tone på en tilfredstillende måte. At han nå skriver krasst og direkte betyr bare at integreringen i forumet var vellykket, at han er inne i sjargongen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv