Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Max Manus

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-09, 16:41   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Max Manus

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skjønner ikke hvordan du resonnerer, for å være helt ærlig. Har du sett denne filmen? Har du sett hvordan de blir stilt opp på geledd og ser inn i geværmunningene før de blir pepret? Hvordan blodet pumper ut av kulehullet? Det å vite at noen blir skutt i krig er noe langt annet enn å se det grafiske ved det. Dette bør barn bli skånet fra, og vettuge foreldre tar ikke med barna sine på denne, uansett modenhet.
Og hvor stor er egentlig sannsynligheten for å bli spist av en dinosaur, tror du?

Jeg har ikke sett filmen nei, og leste bare at ei før her ville latt en 11 åring se den. Så da antar jeg hun vurderte det ut fra sitt barn.

Selv vurderer jeg hva barna får se ut fra hvordan jeg kjenner deres modenhetnivå og hva som skremmer dem. For noen er Dinosaurer mer skumle enn gevær. For noen er en mørk skog mer skummelt enn en kniv mot strupen. Det handler jo om de referanserammene man har å knytte handlingen til.

Hva man må skånes for avhenger vel av den skade man antar at noe vil gi vedkommende. Dette er det heller ikke noen entydig fasitt på.

Jeg skal se filmen sammen med mannen, da mine barn verken har interesse av eller kunnskap nok til å se filmen på mange år.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.