Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Max Manus

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-09, 16:54   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Max Manus

Det var jeg som svarte at jeg ville latt en 11-åring som ble beskrevet som å ha stor interesse for 2. verdenskrig å se filmen. Ut fra min oppfatning var den vesentlig mindre ille enn Ringenes herre feks.

En sart 11 åring uten en slik interesse ville jeg ikke tatt med for å se filmen. Min egen 11 åring feks skal ikke se den med det første.

Selv leste jeg skildringer fra konsentrasjonsleire etc i vesentlig yngre alder enn 11. Det skal jeg ikke påstå at er idéelt, men det ga med ikke noe spesielt med sår på sjelen heller. Endte ikke opp med noe verre enn at jeg ble mer enn vanlig politisk interessert som barn/ungdom.

For ordens skyld er det mange 11-åringer der ute som ser CSI og lignende hver eneste uke, og denne filmen når ikke scenene i CSI til støvelkanten.

Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 17:00   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Så den i romjula! Fantastisk film, og for historisk interesserte meg også en film som jeg følte framstilte Max Manus på en ærlig og alt annet enn glorifiserende måte. Syntes dog at Gunnar Sønstebys karakter var en utrolig interessant birolle, tenk for en innsats den mannen gjorde! (Ikke for utfallet av krigen, men for spiriten til den norske befolkning (i Oslo og omegn kanskje...)).

Gammel 01-01-09, 17:01   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal se filmen nå i kveld, gleder meg, og kan jo melde senere hva vi synes.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 17:08   #4
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Har ikke fått sett den ennå jeg. :snufs: Og med den puppegale lille jenta mi her som har vært syk i jula, og nå bare sover i halvtimers økter før hun må lukte at mamma er i nærheten, så blir det nok en liten stund til. Men gleder meg etter å ha lest at mange her syns den var bra.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.