Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Nå er jeg ikke særlig glad i andre spill heller, men jeg kan forstå at andre finner dem underholdende. De voldelige og amoralske for den saks skyld, skjønner jeg ikke at noen liker. Rett og slett.
Grunnen til at noen liker dem er at er morsomme/underholdende, hvis de altså er godt laget. GTA er morsomt litt på samme måte som filmer (eller TV-serier, eller bøker) med voldelige eller amoralske eller på andre måter usympatiske personer kan være morsomme, og litt bare for spillbarheten/konkurranseaspektet - det er morsomt å overvinne utfordringer og å få til oppgaver.
Mange klassiske brettspill (og leker) er jo stiliserte krigsspill (RISK, sjakk og mye annet) - man trenger ikke å synes strategispill er morsomt for sin egen del (jeg har ikke tålmodighet til det selv), men jeg har hittil ikke hørt noen si at de misliker RISK fordi det er så voldelig. Enda krig og invasjon er jo langt verre enn den lyssky virksomheten man driver med i GTA. Det er nok graden av fotografisk realisme som gjør at folk reagerer, og det skjønner jeg forsåvidt - men det er ikke noe rarere at folk synes det er underholdende å spille slike spill enn at de liker å spille sjakk og/eller se på actionfilmer.