Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Se resultatene: TV-spill - ditt forhold?
Synes det er helt normalt og forståelig at mor og far prioriterer det til seg. 41 45,56%
En guttegreie. 5 5,56%
En familieprioritering. 16 17,78%
Det er noe man som voksen kommer borti gjennom barna. 15 16,67%
Ser på tv-spill som en leke. 13 14,44%
Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 23:35   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill

Er det vanlig at voksne med barn bruker fritid og en god del penger på f.eks tv-spill, eller er dette noe som hører til barn og ungdom?

Jeg vet at noen bruker tid og penger på dette, og har merket meg min reaksjon på dette. Jeg blir overrasket over prioriteringen, på en måte. Og jada, hvem er jeg til å mene noe om dette, bla. bla. Men ja jeg blir overrasket. Spesielt når det er til de voksne i hovedsak de har handlet, og ikke nødvendigvis til barna. Som en racerbilbane eller rattkjelke til mor og far, som barna får låne når de blir eldre. her i verden.

Hva er ditt forhold til dette? Ser du på dette som vanlig?

Sist redigert av Dronningen : 05-01-09 kl 23:41.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:38   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill

Så lenge mor eller far ikke bruker uforholdsmessig mye av tiden de ellers kunne brukt sammen med ungene til å spille egne dataspill, og så lenge ungene har eget akeutstyr eller trives med å ake sammen med mor eller far, så skjønner jeg overhodet ikke problemet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:40   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forøvrig ikke det var noen fullgode alternativer i pollen din. Jeg savner "Helt uproblematisk" og "Dustepoll".

Gammel 05-01-09, 23:44   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kan du ikke bare svare det første da? Det er så kjedelig med alle disse diskusjonene hvor alt skal analyseres i hjel på side 1. Jeg er allerede ansett som sær fra før av her inne, så deal with it, og bare svar eller la vær. Jeg sjekker min reaksjon mot andres, og synes det er interessant å høre hva som er vanlig her i verden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:46   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I vår familie er det helt normalt at far prioriterer det til seg selv.

Gammel 05-01-09, 23:46   #6
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg savner også de overnevnte alternativer

Mulig det har med å gjøre at jeg kjøpte Ps2 tvert det kom og spiller pc spill også... :nerd:
Synes det hadde vært rart om jeg skulle slutte med det selv om jeg ble mamma.

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:46   #7
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde mange maskiner og spilte en god del før vi fikk barn.
Stemmer på den øverste, siden ingen av de andre passet.

Gammel 05-01-09, 23:51   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Kan du ikke bare svare det første da? Det er så kjedelig med alle disse diskusjonene hvor alt skal analyseres i hjel på side 1. Jeg er allerede ansett som sær fra før av her inne, så deal with it, og bare svar eller la vær. Jeg sjekker min reaksjon mot andres, og synes det er interessant å høre hva som er vanlig her i verden.

Jeg synes ikke det nødvendigvis er "helt normalt", i betydningen, "noe alle gjør". Jeg synes bare det er helt greit hvis noen har lyst til å spille dataspill selv om de har små barn. En ting trenger ikke å være problematisk selv om den ikke er "det vanlige".

Jeg påpeker i grunnen at spørrealternativene dine ser ut til å være svært preget av ditt syn. Og hvis du ikke liker at det du skriver blir analysert, så er du på feil forum altså.

Gammel 05-01-09, 23:52   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfatter dette som helt normalt, i betydningen "uproblematisk, greit, naturlig". Jeg vet jo at det er litt mindre normalt, i betydningen "vanlig, utbredt", at voksne (særlig kvinner) spiller dataspill enn at de f.eks. ser på film, men for meg kommer det i omtrent samme kategori. Vi har langt flere "voksenspill" enn barnespill, og har spilt dataspill både sammen og hver for oss siden mange, mange år før vi fikk barn. (Det blir ikke så mye tid til det nå, særlig ikke for meg, men det er fordi jeg bruker mesteparten av den aktuelle tiden på FP i stedet.)

Gammel 06-01-09, 00:01   #10
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker mye tid på fora som FP, Sambo spiller en del på PS3. Hovedsaklig når barnet sover, men PCen blir også mye brukt når hun er våken. Begge deler er tidstyver, og jeg greier ikke å hvorfor det ene er verre enn det andre. Så ja, voksne som har barn spiller data- og tv-spill.

Gammel 06-01-09, 00:18   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tv-spill?

Jeg spiller en god del på pc, teller det med?

Gammel 06-01-09, 00:27   #12
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tv-spill?

Jeg spiller en god del på pc, teller det med?

Nei, du må lage din egen poll.

Ben "1up" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 00:46   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tv-spill og PC-spill var syssler vi bedrev et hav av år før vi fikk barn. Jeg var selv et barn da jeg fikk min første Commodore 64, og har vel egentlig aldri sluttet å spille siden den gang. Hva overrasker deg i prioriteringen egentlig? Jeg spiller mye heller enn å se på TV f.eks. Nå er det forøvrig noen uker siden sist, men jeg ser ikke den helt store motsetningen i å spille kontra annen underholdning. Gikk det på bekostning av noe som var viktig, som feks oppmerksomhet til barna, da er jeg med på at det er rar/ feil prioritering.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 00:47   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant ingen svaralternativer.

Jeg reagerer ikke på at voksne spiller dataspill dersom de er interessert i det.
Interresser varierer. Jeg personlig hadde nok valgt dataspill framfor "Stolthet og fordom" og "Berlinerpoplene" for eksempel.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 00:48   #15
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også som Emm i at det med om noe er bra eller dårlig prioritering avhenger av hva det går på bekostning av. Jeg synes ikke dataspill er noen mindreverdig interesse i seg selv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 04:00   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kjøper far spill til seg selv. Jeg synes det er helt greit og uproblematisk. Han er til stede når gutta boys er våkne - og han har ikke dataspill på top 3-lista si over prioriteringer her i livet.
Jeg sitter nok vel så mye foran pc'en som han.

Forøvrig kjøper vi jo brettspill til de voksne også - som barna ikke får lov å leke med før de blir store.

Jeg synes det er like rart om foreldre jobber masse overtid "for å ha råd til at barna skal ha det de ønsker seg" f.eks. - Men det er vel en helt annen diskusjon det da

Gammel 06-01-09, 07:48   #17
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Både jeg og mannen spiller tv-spill. Nå spiller ikke jeg så mye akkurat nå, men det har forekomt mer enn en gang at jeg har kost meg med Grand Theft Auto Vice City/San Andreas på ps2 og Sims på PC når Malin har lagt seg, eller er ute, eller bare er opptatt med noe annet.

Nå vurderer vi å kjøpe Wii til Malin i burdagsgave, men kommer garantert til å bruke den selv også.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:13   #18
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Synes det er veldig gøy jeg å spille sammen med storepoden. Så for oss er det en familieting.

I går kjøpte vi Buzz TV til PS3, og det fenger alle oss tre eldste i familien.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:23   #19
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er i utgangspunktet gamer (både med og uten elektronikk), kona er det ikke. Begynte med VIC-20 i 1983.

Har dog ikke hatt overskuddstid/energi til å spille noe som helst siden poden kom til verden. Det kommer vel sikkert til å ta seg litt opp igjen på et eller annet tidspunkt, men noe sier meg at det ikke blir prioritert noe i nærheten av så høyt som det ble før i tida.

Gammel 06-01-09, 08:28   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi spiller, men helst etter poden er lagt. Gubben spiller litt på PCen, jeg spilte litt Sims tidligere. Vi har en Nintendo Wii, og brukes den mens poden er våken så spiller vi sammen med ham. Jeg er usikker på hva jeg skal krysse av for.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.