|
Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
Se resultatene: TV-spill - ditt forhold? | |||
Synes det er helt normalt og forståelig at mor og far prioriterer det til seg. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
41 | 45,56% |
En guttegreie. |
5 | 5,56% |
En familieprioritering. |
16 | 17,78% |
Det er noe man som voksen kommer borti gjennom barna. |
15 | 16,67% |
Ser på tv-spill som en leke. |
13 | 14,44% |
Deltakere: 90. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillEr det vanlig at voksne med barn bruker fritid og en god del penger på f.eks tv-spill, eller er dette noe som hører til barn og ungdom? Sist redigert av Dronningen : 05-01-09 kl 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillSå lenge mor eller far ikke bruker uforholdsmessig mye av tiden de ellers kunne brukt sammen med ungene til å spille egne dataspill, og så lenge ungene har eget akeutstyr eller trives med å ake sammen med mor eller far, så skjønner jeg overhodet ikke problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillKan du ikke bare svare det første da? Det er så kjedelig med alle disse diskusjonene hvor alt skal analyseres i hjel på side 1. Jeg er allerede ansett som sær fra før av her inne, så deal with it, og bare svar eller la vær. Jeg sjekker min reaksjon mot andres, og synes det er interessant å høre hva som er vanlig her i verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
helt grønn
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
![]() |
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg savner også de overnevnte alternativer
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillVi hadde mange maskiner og spilte en god del før vi fikk barn.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspill
Jeg synes ikke det nødvendigvis er "helt normalt", i betydningen, "noe alle gjør". Jeg synes bare det er helt greit hvis noen har lyst til å spille dataspill selv om de har små barn. En ting trenger ikke å være problematisk selv om den ikke er "det vanlige". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg oppfatter dette som helt normalt, i betydningen "uproblematisk, greit, naturlig". Jeg vet jo at det er litt mindre normalt, i betydningen "vanlig, utbredt", at voksne (særlig kvinner) spiller dataspill enn at de f.eks. ser på film, men for meg kommer det i omtrent samme kategori. Vi har langt flere "voksenspill" enn barnespill, og har spilt dataspill både sammen og hver for oss siden mange, mange år før vi fikk barn. (Det blir ikke så mye tid til det nå, særlig ikke for meg, men det er fordi jeg bruker mesteparten av den aktuelle tiden på FP i stedet.)
![]() |
#10 |
Tatt på
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg bruker mye tid på fora som FP, Sambo spiller en del på PS3. Hovedsaklig når barnet sover, men PCen blir også mye brukt når hun er våken. Begge deler er tidstyver, og jeg greier ikke å hvorfor det ene er verre enn det andre. Så ja, voksne som har barn spiller data- og tv-spill.
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillTv-spill?
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillTv-spill og PC-spill var syssler vi bedrev et hav av år før vi fikk barn. Jeg var selv et barn da jeg fikk min første Commodore 64, og har vel egentlig aldri sluttet å spille siden den gang. Hva overrasker deg i prioriteringen egentlig? Jeg spiller mye heller enn å se på TV f.eks. Nå er det forøvrig noen uker siden sist, men jeg ser ikke den helt store motsetningen i å spille kontra annen underholdning. Gikk det på bekostning av noe som var viktig, som feks oppmerksomhet til barna, da er jeg med på at det er rar/ feil prioritering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg fant ingen svaralternativer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg tenker også som Emm i at det med om noe er bra eller dårlig prioritering avhenger av hva det går på bekostning av. Jeg synes ikke dataspill er noen mindreverdig interesse i seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillHer kjøper far spill til seg selv. Jeg synes det er helt greit og uproblematisk. Han er til stede når gutta boys er våkne - og han har ikke dataspill på top 3-lista si over prioriteringer her i livet.
![]() |
#17 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillBåde jeg og mannen spiller tv-spill. Nå spiller ikke jeg så mye akkurat nå, men det har forekomt mer enn en gang at jeg har kost meg med Grand Theft Auto Vice City/San Andreas på ps2 og Sims på PC når Malin har lagt seg, eller er ute, eller bare er opptatt med noe annet.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillSynes det er veldig gøy jeg å spille sammen med storepoden. Så for oss er det en familieting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJeg er i utgangspunktet gamer (både med og uten elektronikk), kona er det ikke. Begynte med VIC-20 i 1983.
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spiller voksne som har barn tv-spill/dataspillJa, vi spiller, men helst etter poden er lagt. Gubben spiller litt på PCen, jeg spilte litt Sims tidligere. Vi har en Nintendo Wii, og brukes den mens poden er våken så spiller vi sammen med ham. Jeg er usikker på hva jeg skal krysse av for.
![]() |
![]() |
|
|