Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skryt eller galskap

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 21:51   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Skryt eller galskap

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg gir kun prompeputer ...

Pokker også, det måtte jo være en catch der liksom. Tenkte jeg det ikke.

Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:50   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekosen er å bruke tid på å finne ut hva folk trenger akkurat til denne jula, ikke bare kjøpe noe greier fordi det er på salg. Og så kanskje nesten glemme av hva man har kjøpt til vedkomne fordi det er hundre år siden. Jeg liker å bruke nov/des på å fiske ut av folk hva de trenger eller ønsker seg og koser meg med å finne de gavene. Jeg kan heller ikke skjønne at hvis dere som handler julevgaver på salg i januar virkelig kjøper personlige etterlengtede gaver, klarer å holde på en hemmelighet så lenge. Jeg syns det er vanskelig nok å holde kjeft i en mnd.-
Og til slutt..jeg hadde nok blitt litt småsnurt om noen hadde kjøpt julegave til meg ett år i forveien fordi det var salg. Jepp.

Gammel 10-01-09, 13:08   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og til slutt..jeg hadde nok blitt litt småsnurt om noen hadde kjøpt julegave til meg ett år i forveien fordi det var salg. Jepp.

Hadde du?
Så det er av betydning hva de betalte for gaven, ikke innholdet?
Det kan jo fint være (og er) salg i november også.

Om noen kjøper en ting til meg i februar, en ting de mener/tror at jeg trenger og har glede av, så er det meg helt likegyldig. Ting må ikke være kjøpt like før jul, og jeg skjønner godt at mange ikke har råd til å kjøpe alle julegavene like før jul.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:26   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekosen er å bruke tid på å finne ut hva folk trenger akkurat til denne jula, ikke bare kjøpe noe greier fordi det er på salg. Og så kanskje nesten glemme av hva man har kjøpt til vedkomne fordi det er hundre år siden. Jeg liker å bruke nov/des på å fiske ut av folk hva de trenger eller ønsker seg og koser meg med å finne de gavene. Jeg kan heller ikke skjønne at hvis dere som handler julevgaver på salg i januar virkelig kjøper personlige etterlengtede gaver, klarer å holde på en hemmelighet så lenge. Jeg syns det er vanskelig nok å holde kjeft i en mnd.-

Jeg synes du legger vel mye av dine egne tanker og følelser til grunn når du feller dommen over julegaver kjøpt i januar. Argumentene dine kan snus helt på hodet: Hva er kosen og omtanken med gaver som er kjøpt i en stresset desembermåned der kjøper bare rasker med seg det som står lagelig til?

En gave kjøpt i januar kan være vel så omtenksom som en gave kjøpt i desember. Jeg har aldri gjort dette selv, men jeg har ofte ergret meg over at jeg ikke har gjort det. Særlig når jeg står der i desember og sliter med å komme på passende gaver til alle som det skal kjøpes til. Da ergrer det meg at jeg ikke kjøpte den leken/genseren/smykket etc jeg sto med i hånda i juli og tenkte "denne ville passet perfekt til X".

Salg? Mange har et relativt stramt gavebudsjett. Om de velger å handle på salg kan de rett og slett få tak i ting de kanskje ikke har råd til ellers. Snurt? Det ville jeg overhodet ikke blitt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:42   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg og har tenkt å kjøpe eit par julegaver snart. Har to venninner som ønsker seg veldig noko eg kjøpte meg rett før jul så det har eg planer om å kjøpe snart.

Gammel 10-01-09, 17:24   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har faktisk kjøpt 2 julegaver. Når Karen Blixen julepynt er på 50% rabatt i januar og både min mor og søster samler på dem, kan man bare ikke la vær.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:52   #7
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt 7 julegaver, og jeg føler ikke at de gavene blir gitt med mindre omtanke enn om de hadde vært kjøpt i desember - heller tvert imot. Jeg kjøper ikke noe bare fordi det er på salg - jeg kjøper ting som jeg antar/vet mottaker ønsker seg/trenger.

For meg er det ikke kos å kjøpe alle gavene i en stresset desembermåned.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 21:03   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Så bra at det faktisk ble en god diskusjon omkring skrytet mitt.
Jeg føler behov for å begrunne valgene mine: Mannen min har stor familie og vi kjøper omkring 50 julegaver til venner og familie til hver jul. Hvert år når desemberlønningen kommer med halv skatt og vi "kommer på" at vi ikke har kjøpt en eneste julegave blir det stress og vi kjøper i mange tilfeller ting i huj og hast for å bli ferdig med julegavene, da blir det ofte dyre gaver. Da forvinner de ekstra pengene vi egentlig kunne tenke oss å bruke på oss selv. Vi har en grei økonomi, men den har sine begrensninger. Fordi vi ikke ønsker å redusere på gavemengden tenkte jeg at å kjøpe noen gaver hver måned kunne være en god løsning.
Den julegaven jeg kjøpte er i et service som svigerinnen samler på og jeg vet at de har mye igjen før de har alt de ønsker seg. Når det nå var på 40% avslag syns jeg det var et røverkjøp fremfor å betale full pris i desember.
Jeg tror gavene kan være like gjennomtenkte om de er kjøpt i januar enn om de er kjøpt i desember.

Gammel 08-01-09, 21:59   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Galskap!

Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 22:33   #10
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Gammel 08-01-09, 22:35   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Galskap

Jeg skal også være tidlig ute i år (igjen...), men jeg må få igjen pusten etter jula som gikk før jeg i det hele tatt gidder tenke tanken en gang.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 22:38   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flaks

- Det at du kom på noe du kunne kjøpe mener jeg.

Jeg tenker på det hvert år, men har ennå aldri gjort det.

Gammel 08-01-09, 22:45   #13
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Veldig lurt, og noe å tenke på for meg som lager de fleste av gavene selv og begynner alt for seint hvert år. (Et år kom vi litt for seint til julemiddagen fordi jeg måtte rekke å feste alle trådene først og pakke inn vottene svigerfar skulle få. )

Gammel 08-01-09, 23:02   #14
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kjøpt en julegave og en kalendergave i dag

Gammel 09-01-09, 22:57   #15
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg har kjøpt en julegave og en kalendergave i dag

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 23:41   #16
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Neida, ikke galskap i alle fall! Neida! Bare sitt rolig mens jeg ringer noen snille menn med hvite frakker så går det så bra så. Det er heeelt normalt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 23:53   #17
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Neida, ikke galskap i alle fall! Neida! Bare sitt rolig mens jeg ringer noen snille menn med hvite frakker så går det så bra så. Det er heeelt normalt.

Gammel 09-01-09, 23:42   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh...hvor pokker er julekosen med det? Har ikke falt meg inn at det er mulig å kjøpe julegaver nå.

Gammel 09-01-09, 23:46   #19
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

For min del har jeg startet tidlig om jeg kommer i gang i august. Stort sett vet jeg ikke hva jeg skal kjøpe til folk før i november...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 23:52   #20
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Øh...hvor pokker er julekosen med det? Har ikke falt meg inn at det er mulig å kjøpe julegaver nå.

Julekosen er at man kun har noen få gaver igjen å kjøpe, når andre sresser rundt med svetteperler i panna og panikk i øynene. Tid til å kjenne på julekosen Jeg går ikke rundt å leter etter gaver så tidlig da, men kjøper om jeg kommer over noe jeg tror passer. Noe av det ender opp som bursdagsgaver også. Kjekt å ha på lur.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.