Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skryt eller galskap

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 11:50   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt eller galskap

Julekosen er å bruke tid på å finne ut hva folk trenger akkurat til denne jula, ikke bare kjøpe noe greier fordi det er på salg. Og så kanskje nesten glemme av hva man har kjøpt til vedkomne fordi det er hundre år siden. Jeg liker å bruke nov/des på å fiske ut av folk hva de trenger eller ønsker seg og koser meg med å finne de gavene. Jeg kan heller ikke skjønne at hvis dere som handler julevgaver på salg i januar virkelig kjøper personlige etterlengtede gaver, klarer å holde på en hemmelighet så lenge. Jeg syns det er vanskelig nok å holde kjeft i en mnd.-
Og til slutt..jeg hadde nok blitt litt småsnurt om noen hadde kjøpt julegave til meg ett år i forveien fordi det var salg. Jepp.

Gammel 10-01-09, 13:08   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og til slutt..jeg hadde nok blitt litt småsnurt om noen hadde kjøpt julegave til meg ett år i forveien fordi det var salg. Jepp.

Hadde du?
Så det er av betydning hva de betalte for gaven, ikke innholdet?
Det kan jo fint være (og er) salg i november også.

Om noen kjøper en ting til meg i februar, en ting de mener/tror at jeg trenger og har glede av, så er det meg helt likegyldig. Ting må ikke være kjøpt like før jul, og jeg skjønner godt at mange ikke har råd til å kjøpe alle julegavene like før jul.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:27   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hadde du?
Så det er av betydning hva de betalte for gaven, ikke innholdet?
Det kan jo fint være (og er) salg i november også.

Om noen kjøper en ting til meg i februar, en ting de mener/tror at jeg trenger og har glede av, så er det meg helt likegyldig. Ting må ikke være kjøpt like før jul, og jeg skjønner godt at mange ikke har råd til å kjøpe alle julegavene like før jul.

Nei, nei. Ikke av betydning hva de kjøpte, men det faktum at den ble kjøpt fordi den var billig, ikke fordi det var noe jeg trengte akkurat da. Og hvem kan vite ett år i forveien hva som opptar meg, eller hva jeg trenger akkurat da? jeg liker at gaver er personlige og gir selv ofte bort ting folk har snakket om eller jeg vet de trenger der og da.
Vi har fått type "Linus i svingen"-julekalende-sengesett til jul i år som åpenbart er kjøpt på salget i fjor etter jul, da Linus var på TV. Min treåring vet jo ikke hva Linus i svingen-julegreiene er engang, og da syns jeg det er en lite personlig gave som vitner om noen som har handlet fordi noe var billig og på salg for lenge siden...

Gammel 10-01-09, 16:38   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei. Ikke av betydning hva de kjøpte, men det faktum at den ble kjøpt fordi den var billig, ikke fordi det var noe jeg trengte akkurat da.

Jeg kjøper ofte ting på salg, noe som gjør at jeg iallefall føler jeg kan få en bedre gave til vedkommende, enn om jeg ikke hadde handlet på salg. Selv om jeg sjelden har en 110% konkret sum, har jeg en grense for hva jeg har råd til som regel. Men om jeg finner noe på salg, så får jeg ofte en bedre gave innenfor den grensen.

Som sagt er jeg litt "mettet" i januar, så da kjøper jeg sjelden ting. Men jeg kjøper gjerne julegaver noen mnd i forveien, og ting endrer seg ikke Så voldsomt på de siste mnd. Dessuten prøver jeg kjøpe ting som jeg underveis i året kan oppfatte at vedkommende trenger. Det kan dukke opp i en samtale og slike ting.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:26   #5
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekosen er å bruke tid på å finne ut hva folk trenger akkurat til denne jula, ikke bare kjøpe noe greier fordi det er på salg. Og så kanskje nesten glemme av hva man har kjøpt til vedkomne fordi det er hundre år siden. Jeg liker å bruke nov/des på å fiske ut av folk hva de trenger eller ønsker seg og koser meg med å finne de gavene. Jeg kan heller ikke skjønne at hvis dere som handler julevgaver på salg i januar virkelig kjøper personlige etterlengtede gaver, klarer å holde på en hemmelighet så lenge. Jeg syns det er vanskelig nok å holde kjeft i en mnd.-

Jeg synes du legger vel mye av dine egne tanker og følelser til grunn når du feller dommen over julegaver kjøpt i januar. Argumentene dine kan snus helt på hodet: Hva er kosen og omtanken med gaver som er kjøpt i en stresset desembermåned der kjøper bare rasker med seg det som står lagelig til?

En gave kjøpt i januar kan være vel så omtenksom som en gave kjøpt i desember. Jeg har aldri gjort dette selv, men jeg har ofte ergret meg over at jeg ikke har gjort det. Særlig når jeg står der i desember og sliter med å komme på passende gaver til alle som det skal kjøpes til. Da ergrer det meg at jeg ikke kjøpte den leken/genseren/smykket etc jeg sto med i hånda i juli og tenkte "denne ville passet perfekt til X".

Salg? Mange har et relativt stramt gavebudsjett. Om de velger å handle på salg kan de rett og slett få tak i ting de kanskje ikke har råd til ellers. Snurt? Det ville jeg overhodet ikke blitt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.