|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lisa WilliamsKjapp innføring i voodoo: Voodoo slik det eksisterer i dag er et slags sammensurium av afrikanske naturreligioner og kotolisisme. Dette fordi slavene som ble bragt til Amerika ikke fikk lov til å uttøve sin religion, og brukte derfor de katolske helgenene og symbolene og gjorde dem til sine egne, for på den måten kunne utføre sin egen religion i skjul. Den består av mange ritualer som man utfører ved merkedager og andre overganger, slik som i de fleste andre religioner, i tillegg til ritualer ved problemer - ikke ulikt bønn.
|
|
|
#82 |
|
By the Sea
|
Sv: Lisa WilliamsNå skal jeg ikke blande meg opp i meningsutvekslingen over her.
|
|
|
#83 |
|
Pauset
|
Sv: Lisa Williams
Definisjonen voodoo for meg er innfødt som driver med heksekunst. Når jeg diskuterer kan jeg ikke drive å lese masse om hvert emne og skal ha kunnskap om alt til enhver tid. Da må jeg nok heller droppe å diskutere..... |
|
|
|
|
|
#85 |
|
By the Sea
|
Sv: Lisa Williams"Voodoo" blir jo ofte brukt med en
|
|
|
#86 |
|
|
Sv: Lisa Williams:redigerer meg selv kraftig: |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hm, men det understreket dessverre i grunnen også poenget til Glitter ...
Sist redigert av Enhjørning : 18-01-09 kl 16:25. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Andre forum ja!!
|
|
|
#89 |
|
Ringskrømt
|
Nå er også måten man diskuterer religion og overtro på oppe til debatt, klart debatten vil fortone seg langt mer saklig og behersket than your typical religionsdebatt. Og jeg leser av alle svarene i tråden at Glitter og Esme oppfattelse det på en annen måte enn meg. Fair enough! Jeg argumenterer derimot for hvordan jeg opplever religionsdebatten på FP og hvorfor jeg velger å diskutere sånt andre steder. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
Morsomt at de alternative begynte den debatten i denne tråden før de til og med gadd å svare HI. Hvilket skeptikerne gjorde. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
By the Sea
|
Nei, man kommer ingen vei, som i "vinner" en diskusjon. Og det er det jo heller ikke noe poeng i.
|
|
|
#92 |
|
Ringskrømt
|
Hvis diskusjonen er kommet ned på det nivået at man diskuterer hvem som begynte, har jeg ikke mer å tilføye. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
|
Det var jo det som var hele føkkings poenget. At forutsigbarheten og forutinntattheten er like stor fra begge sider. (Og at muligheten for en god diskusjon forsvinner i det noen sier "dette kommer aldri noen av disse stengte sinnene til å klare å gi noen fine svar på, altså! |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Gullfisk
Nei, ikke "kommer noen vei" som i "vinner", jeg sr at jeg formulerte meg litt ullent her.
|
|
|
|
#95 |
|
En Som Trener
|
Denne tolker jeg som at var til meg siden jeg skrev:
Det er helt greit at du mener at jeg ødela muligheten for en god diskusjon altså, det tar jeg gjerne selvkritikk på. Jeg vil bare presisere at det var ETTER den "søte" Sitronen kunne melde om dette:
Dette mener jeg er usaklig, men selvfølgelig er det bare min subjektive mening.
|
|
|
#97 |
|
Gullfisk
Forøvrig er kan jeg også stå bak Zoës ord.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|