|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Da jeg hadde ammefri både leverte og hentet jeg. Nå bytter vi på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.
Dette har vi også snakket om, men har aldri greid å få det helt til. Men vi deler ja, helt klart! Synes det er viktig om man får det til. Siden dere begge har samme arbeidstid så ser jeg ikke noe grunn til at dere IKKE skal dere. Den morgenkaffen kan han vel droppe noen morgener.
![]() |
#64 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Jeg liker å starte tidlig og slutte tidlig, mens mannen min foretrekker å starte litt senere og dermed jobbe senere. Så når jeg har jobbet, har vi løst det slik at han leverer og jeg henter. Vi gjør det på samme måten når jeg er hjemmeværende, som jeg er nå. Han skal jo ut allikevel, så han leverer. Og jeg kan hente ungene i ok tid på ettermiddagen siden jeg ikke jobber. På den måten slipper mellombror å ha så lange dager i barnehagen og storesøster slipper SFO om morgenen og har bare halv plass fordelt utover 4 ettermiddager (en dag fri fra SFO i uken).
![]() |
#69 |
Einsam
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Som regel leverer mannen, og jeg henter. Jeg jobber 8-16, har 20 min å kjøre (og liker å være tidlig ute, og bhg åpner 0730), derfor passer det best for han å levere. Han er ferdig i fjøset når jeg reiser på morgenen, spiser derfor frokost med minste før han leverer. Derfor henter jeg også på ettermiddagen, for han begynner i fjøset ved de tider, og jeg rekker som regel hente begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.jeg jobber minst mulig til mest mulig lønn |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Vi har begge flexitid. Mannen leverer ungene sent og jeg henter ungene tidlig. Slik får de ganske korte dager i barnehagen (under 7 timer).
![]() |
![]() |
#73 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Jeg henter og leverer, bhg starter kl 9 og slutter kl 14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Vi henter og leverer annenhver dag - ganske konsekvent. Hos oss er det jeg som begynner og slutter først. Noe annet har vært utenkelig for meg.
![]() |
#75 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Siden vi har samme yrke, kommer vi nok til å ha tilnærmet lik arbeidstid, og vi kommer til å dele på henting og levering. Det skulle bare mangle.
![]() |
#76 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Jeg leverer og henter hver dag. Men nå er jo han borte det meste av uka.Men når vi reiste likt på jobb så leverte og hentet jeg da også.
![]() |
#77 |
villende
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Vi deler på det, noe vi alltid har gjort. Nå har vi en bytteavtale med naboen, sånn at vi ikke leverer/henter mer enn tre ganger i uka. Da leverer jeg alltid på mandager, mannen leverer tirsdag og torsdag, jeg henter. Foreldrene mine bytter på å hente på mandager (de har tilbudt seg, fordi de syns det er hyggelig.) Fra høsten av kommer vi til å gjøre det litt annerledes. Da leverer jeg mandager, leverer og henter onsdag og fredag, mens mannen leverer og henter tirsdag og torsdag. Siden han har hjemmekontor to dager og én times pendlevei tre dager så er det den beste måten å gi barna korte dager. Alternativt kommer han til å levere hver dag, sånn at jeg kan være på jobb klokken 07 og dermed kan hente allerede klokken 1515. Da slipper Snupp og Mini unna med en barnehagedag som varer fra 08 til 1515, noe jeg syns er mer enn nok for en ettåring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.
Han blir 5 i april, har gått alene siden i høst. Ikke hver gang, men når lillebror har sovet, eller vært i dårlig form. Eller når mannen har tatt med vogna i bilen.
![]() |
#79 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Stort sett mannen som lever og henter hver dag. Bhg ligger nærmest jobben hans, og er stor omvei for meg. Jeg henter kanskje 1 gang i uka, så han får jobbet inn litt ekstra.
![]() |
![]() |
#80 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Vi deler selvfølgelig på det.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|