Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-09, 23:33   #61
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Da jeg hadde ammefri både leverte og hentet jeg. Nå bytter vi på.

Vi har fleksitid og planen er at jeg skal reise på jobb tidlig så jeg kan gå tidlig. Mannen min leverer og jeg henter. (Dog er disse planene bare gode kvelden før og jeg er vel snart på minustid.)

Vi har snakket om å bytte annenhver uke slik at jeg begynner sent og leverer og han drar tidlig fra jobb for å hente.

Jeg hadde klart å gjøre begge deler, men for å unngå at Lillebror skulle vært i barnehagen i nesten 9,5 timer hadde jeg kommet litt sent og måttet gå litt tidlig, og fått mer og mer minustid. Og min jobb er ikke mindre viktig enn mannen min sin.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:39   #62
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Joda, mange synes det er veldig hyggelig, men det er ikke poenget.

Må vi holde oss til poenget også nå?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:46   #63
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Vi har snakket om å bytte annenhver uke slik at jeg begynner sent og leverer og han drar tidlig fra jobb for å hente.

Dette har vi også snakket om, men har aldri greid å få det helt til. Men vi deler ja, helt klart! Synes det er viktig om man får det til. Siden dere begge har samme arbeidstid så ser jeg ikke noe grunn til at dere IKKE skal dere. Den morgenkaffen kan han vel droppe noen morgener.

Gammel 22-01-09, 23:50   #64
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker å starte tidlig og slutte tidlig, mens mannen min foretrekker å starte litt senere og dermed jobbe senere. Så når jeg har jobbet, har vi løst det slik at han leverer og jeg henter. Vi gjør det på samme måten når jeg er hjemmeværende, som jeg er nå. Han skal jo ut allikevel, så han leverer. Og jeg kan hente ungene i ok tid på ettermiddagen siden jeg ikke jobber. På den måten slipper mellombror å ha så lange dager i barnehagen og storesøster slipper SFO om morgenen og har bare halv plass fordelt utover 4 ettermiddager (en dag fri fra SFO i uken).

Gammel 22-01-09, 23:54   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Må vi holde oss til poenget også nå?

Det er et ufravikelig krav på FP, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:55   #66
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er et ufravikelig krav på FP, ja.

Siden når da?

Gammel 22-01-09, 23:59   #67
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Siden når da?

Du er ny, ikke sant?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:01   #68
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Du er ny, ikke sant?

Flunkende .

Gammel 23-01-09, 00:11   #69
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som regel leverer mannen, og jeg henter. Jeg jobber 8-16, har 20 min å kjøre (og liker å være tidlig ute, og bhg åpner 0730), derfor passer det best for han å levere. Han er ferdig i fjøset når jeg reiser på morgenen, spiser derfor frokost med minste før han leverer. Derfor henter jeg også på ettermiddagen, for han begynner i fjøset ved de tider, og jeg rekker som regel hente begge.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 00:20   #70
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg både leverer og henter. Heilt greit sidan eg jobbar nærmast og har kortare dagar enn han. Eg jobbar 0815-1515. Mannen 7-16.

Gammel 23-01-09, 06:47   #71
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg jobber minst mulig til mest mulig lønn og derfor er det ingen som blir sure om jeg kommer litt forseint eller drar litt tidlig. sålenge jeg gjør jobben min..

og når mannens tankegang går i JOBB og overtid.. så faller det seg bare for at jeg må hente og levere.. har jo ikke noe i mot det, men...

kanskje jeg skal gjøre som gubben.. ringe 5min før kl15 og si; nei jeg kan ikke hente, for det er overtid (men det blir jo også teit, for jeg vil jo at ungene skal ha kortest tid i bhg)

og det med at han ikke vil, henger jo sammen med at han prioriterer jobb. for de dagene han ikke jobber overtid (så og si aldri ) så kan han hente

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 07:35   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har begge flexitid. Mannen leverer ungene sent og jeg henter ungene tidlig. Slik får de ganske korte dager i barnehagen (under 7 timer).

Unntaket er fridagen min. Da både henter og leverer jeg.

Resultatet blir at vi ikke får så mye tid sammen på ettermiddager/kvelder siden han kommer sent hjem og jeg legger meg tidlig.

Gammel 23-01-09, 07:36   #73
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg henter og leverer, bhg starter kl 9 og slutter kl 14.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 08:08   #74
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi henter og leverer annenhver dag - ganske konsekvent. Hos oss er det jeg som begynner og slutter først. Noe annet har vært utenkelig for meg.

Gammel 23-01-09, 08:24   #75
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden vi har samme yrke, kommer vi nok til å ha tilnærmet lik arbeidstid, og vi kommer til å dele på henting og levering. Det skulle bare mangle.

Gammel 23-01-09, 08:27   #76
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leverer og henter hver dag. Men nå er jo han borte det meste av uka.Men når vi reiste likt på jobb så leverte og hentet jeg da også.

Gammel 23-01-09, 08:33   #77
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi deler på det, noe vi alltid har gjort. Nå har vi en bytteavtale med naboen, sånn at vi ikke leverer/henter mer enn tre ganger i uka. Da leverer jeg alltid på mandager, mannen leverer tirsdag og torsdag, jeg henter. Foreldrene mine bytter på å hente på mandager (de har tilbudt seg, fordi de syns det er hyggelig.) Fra høsten av kommer vi til å gjøre det litt annerledes. Da leverer jeg mandager, leverer og henter onsdag og fredag, mens mannen leverer og henter tirsdag og torsdag. Siden han har hjemmekontor to dager og én times pendlevei tre dager så er det den beste måten å gi barna korte dager. Alternativt kommer han til å levere hver dag, sånn at jeg kan være på jobb klokken 07 og dermed kan hente allerede klokken 1515. Da slipper Snupp og Mini unna med en barnehagedag som varer fra 08 til 1515, noe jeg syns er mer enn nok for en ettåring.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 08:33   #78
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Hvor gammel er han som går til barnehagen selv...?

Han blir 5 i april, har gått alene siden i høst. Ikke hver gang, men når lillebror har sovet, eller vært i dårlig form. Eller når mannen har tatt med vogna i bilen.
Barnehagen er 100 meter unna, og han går lengre når han skal besøke kompisene sine. Jeg ringer og sier i fra om han kommer alene, og de møter han i gangen.

Gammel 23-01-09, 09:02   #79
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Stort sett mannen som lever og henter hver dag. Bhg ligger nærmest jobben hans, og er stor omvei for meg. Jeg henter kanskje 1 gang i uka, så han får jobbet inn litt ekstra.

Neste år blir det mer 50/50 når vi får barnehage like ved der vi bor. Tipper han leverer og jeg henter da.

Gammel 23-01-09, 09:13   #80
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi deler selvfølgelig på det.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.