|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Live and let live
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...
Hva?! Jeg trodde ikke de gav slike beskjeder pr telefon jeg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det trodde ikke jeg heller.Men vet ikke om hvilke regler som gjelder, eller om de nylig har blitt endret på. Jeg synes at slike uventede og tragiske dødsfall i nær familie, bør varsles ansikt til ansikt...
![]() |
#43 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Lurer litt på hvordan jeg ville ha reagert ved en slik beskjed? Det tror jeg ikke man vet før man er i en slik situasjon... For jeg tror kroppen kan reagerer veldig ulikt på slike ting
![]() |
#44 |
Tante Sofie
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Altså, det skal jo ganske mye til for å begynne gråte i offentlighet. De aller fleste liker vel å være alene eller sammen med noen de kjenner som kan trøste. Jeg vil derfor anta at man gjerne vil ha hjelp hvis man gråter offentlig. Hjelp til å komme seg et sted, eller rett og slett bli trøstet slik at man kan hente seg inn.
![]() |
#46 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg gikk forbi en mann som gråt en gang. Men dette var sent på ettermiddagen i ett belastet område, så siden jeg hadde datteren min med meg turde jeg rett og slett ikke å gå bort.
![]() |
#47 |
![]() |
#48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bra at du hjalp henne
![]() |
#49 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg ville spurt om det gikk bra, og om det var noe jeg kunne gjøre for å hjelpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Slumrende Ullteppe
|
Det er bedre å bli avvist som en velmendende fjott - enn aldri våge ta sjansen på å bli avvist som en velmenende fjott...
![]() |
#51 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Det vil i de fleste sammenhenger være helt naturlig for meg å spørre hva som er galt og om det er noe jeg kan gjøre.
![]() |
#53 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg spør selvfølgelig om det er noe jeg kan gjøre. Vil vedkommende være for seg selv aksepterer jeg det, og vil vedkommende tømme sjela si, så er det helt ok også. Man skal alltid ta seg tid til å vise at man bryr seg. Velmenende fjott eller ikke.
![]() |
#54 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...I de situasjonene ville jeg nok også spurt litt forsiktig, ja. Men jeg har ikke vært borti det. Bortsett fra en gang jeg så en mamma falt med babyen på armen. Jeg så at det gikk bra med dem begge, men mammaen fikk seg en skikkelig støkk og ble stående og gråte helt hysterisk. Da gikk jeg bort og holdt babyen en stund, klappet litt på mammaen og forsikret henne om at det gikk fint. Det ble satt pris på.
![]() |
#55 |
Yes, we can!!
|
På motorveien sånn så tror jeg mange antar at politiet har blitt ringt og er på vei, allerede. På landeveien er det annerledes. Ikke en unnskyldning, selvsagt, bare en forklaring.
![]() |
#56 |
Erfaren nok
|
Bor på bygda jeg vettu
![]() |
#57 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg ville nok forsøkt å nærme meg, men sett litt på kroppspråket før jeg gjorde det. Har selv fått dødsbudskap over telefon, jobbet i en by i Danmark da det skjedde. Heldigvis kom en kollega bort til meg og trøstet, for jeg brøt fullstendig sammen og satt og gråt midt i et kurslokale (jeg var kursholderen). Jeg tror jeg hadde følt meg litt lite lur om ingen hadde brydd seg da.
![]() |
#58 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg reagerer på den måten jeg skulle ønske andre gjorde når jeg selv er i en slik situasjon. (det har hendt, ja..
![]() |
#59 |
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg begynte å gråte på fly en gang. Fryktelig pinlig, men det såret at ingen brydde seg. Jeg var 17 år den gangen. Jeg ville garantert prøvd å spørre hva det var og tatt det derfra. Om personen ikke vil ha hjelp/støtte kan han/hun jo bare si nei takk. Da hadde jeg nok ikke sagt noe mer men om personen hadde tatt i mot, så er det ikke mye å si men man kommer langt med å bare vise at man er der og ev. lytter om han/hun vil snakke om det.
![]() |
#60 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når fremmede gråter ...Jeg kan ikke huske å ha opplevd dette, men selv om jeg forstår godt hva Sitron m.fl. mener tror jeg nok at jeg ville tatt kontakt og heller trukket meg tilbake hvis kontakten ikke var ønsket.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|