Sv: Helse-Hansen og Snåsamannen
Jada, jeg skjønner det Benmurphy.
Men det er vel nettopp mitt poeng også, damn it - at folk som benytter seg av behandlinger/kurer/kostholdsomlegginger som befinner seg i gråsonen mellom skolemedisin og alternativmedisin gjerne vet veldig mye og er veldig opplyste rundt dette fordi det er nødvendig i og med at det ikke er forsket tilstrekkelig til at man bare kan stole blindt.
Når det er sagt, anser jeg det som mitt ansvar å være sånn noenlunde orientert om behandling jeg mottar innen skolemedisin også, selv om det er forsket på. Mye som er forsket på og godt etablert i helsevesenet har skadelige bivirkninger, og det er opp til den enkelte å avgjøre om eventuelle bivirkninger er verdt den eventuelle effekten den har.
Leger tar feil, medisiner virker ikke/virker for dårlig/ er skadelig - alt dette må man selvfølgelig forholde seg til som pasient.
For meg er det viktig å ta fullstendig ansvar for egen helse - og jeg har et kritisk blikk på det jeg måtte bli tilbudt av såvel fastlegge som alternative behandlere.