|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Barn på nazifilm?Den med en lærer som blir diktator eller noe i den stilen? Er den bra i anti-nazi sammenheng? Har ikke sett den selv. |
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barn på nazifilm?
Det er en lærer som gjør et forsøk med studentene sine, for å vise at selv om man vet hva som skjedde da, så kan det fremdeles skje igjen. Og nettopp derfor kan den være bra å vise, for den viser at man MÅ vøre bevisst, det går ikke an å la historie være historie.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Det tror jeg absolutt!
Ah - SJENIALT!!! Den filmen skal vi se. Det er MIDT I BLINKEN av noe jeg er veldig opptatt av. |
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: Barn på nazifilm?The Wave:
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sett fra et voksenperspektiv så syns jeg det er en av de tingene som nettopp er bra med den filmen, den setter fokus på det indre, men det som du sier veldig avhengig av at man kjenner historien. Så jeg syns egentlig ikke det er en barnefilm, hvertfall ikke når den taes ut av sammenhengen.
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Har det ikke nettopp kommet en nyinnspilling av denne? Mener å ha lest det et sted.
|
|
|
#7 |
|
*_*
|
Hva mener du? Kan noe vi ser på som kult bli utdatert? Er det ikke vi som bestemmer hva som gjelder?
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Jeg anbefaler sterkt å ikke se igjen gamle favoritter. |
|
|
|
#9 |
|
*_*
|
Ja, men det betyr jo bare at vi bestemmer at de ikke er kule lenger. Poenget er at den hippe verden ikke går videre uten at vi får det med oss, for det er jo vi som får utviklingen til å skje er det ikke?
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Det må jeg sjekke ut! Takk for tips.
|
|
|
#11 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tenkte jeg også. Jeg husker at vi i min klasse synes den var teit og utdater da vi så den på tidlig ungdomsskole(og jeg er ikke sååå ung altså
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|