Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Barn på nazifilm?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 13:49   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn på nazifilm?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er egentlig et problem med Max filmen - den forteller jo ikke historien om krigen så hvis man ikke kjenner noe til andre verdenskrig så blir det veldig lett, ren actionfilm ut av det. Og da er ikke avstanden så lang mellom nazistene og Anakin eller andre kule, onde filmfigurer.

Sett fra et voksenperspektiv så syns jeg det er en av de tingene som nettopp er bra med den filmen, den setter fokus på det indre, men det som du sier veldig avhengig av at man kjenner historien. Så jeg syns egentlig ikke det er en barnefilm, hvertfall ikke når den taes ut av sammenhengen.

Syns det er et godt forslag å ta det opp med skolen, slik at man kan få en kjapp innføring i det hele.

Jeg husker også the wave, men er litt bekymret for at den er velidg datert og blir sett på som skikkelig teit av dagens ungdommer?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.