Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 22:14   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva mener du med "sensur"? Det er ingen som endrer det du skriver eller nekter deg å skrive noe spesielt, men den friheten gjelder for andre også, så det er ingen som nekter noen å kritisere det du skriver heller.

Det var et retorisk spørsmål. Med sensur mener jeg at det ofte virker som om ting må skrives og formuleres på en VELDIG velformulert måte, ellers blir det "spikket" i hjel.

Jeg opplever det ikke som om det er veldig vanlig å "få pepper" for det man skriver, men tar til etterretning at enkelte ser ut til å mene det. Jevnt over synes jeg det er mye velvilje å få hvis man er klar på hva man mener, og åpen for innspill man får.

Jeg har opplevd gode svar når jeg et par ganger har startet saklige tråder, men jeg har reagert ganske skarpt på den måten nye av og til har blitt tatt imot på, slik jeg skrev i innlegget.

Det kommer an på, som så mye annet. Hvis man prøver å skrive en dekkende overskrift, og skriver grundigere i innlegget hva det er man mener, så er det da veldig sjelden det blir noe krangel ut av det?

Det kan man selvsagt gjerne gjøre - jeg tror ikke noen har sagt annet? Det er sikkert lurt å skrive i overskriften hva man trenger hjelp med, for å øke sjansen for at de som vet svaret leser tråden, men det er jo opp til en selv, det.

Det ble bemerket over i tråden her.

Altså, jeg mener ikke å kverulere her, men: Her sier du først at det ikke er lett å forstå de uskrevne reglene, og så at det er leit å få skrevne regler (eller egentlig skrevne tips, da). Grunnen til at det om rettskrivning står i introduksjonen, er jo i stor grad for å hjelpe nye brukere med å finne seg til rette ved å fortelle dem på forhånd at det er mange som er opptatt av rettskrivning her. Så vet man det før man skriver noe, liksom.

Joda. Jeg forstår at det ikke var så godt formulert. Men hver er det som definerer hvem FP er for? Det er derfor jeg foreslo det med rettskrivingstest, for å sette på spissen det at hvis dette ER et åpent forum, så må man vel ha litt takhøyde overfor de ulike brukerne?
Puh.

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.