|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?
Det var bilde av et pentagram (eller Salomos stjerne), ikke en Davidstjerne...
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Åja, nå ser jeg det, haha! Men for å være et djevelsyrkersymbol så må det altså være opp ned, med to tagger opp, ikke slik som det der.
|
|
|
#3 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå står jo pentagramet "riktig" og det er slik det ble mest brukt i mange kulturer; egyptisk, jødisk, arbabisk, norsk (!) etc.... Vanskelig med religiøse (og matematiske) symboler gitt! Kan bety (og ikke bety) så mye forskjellig.
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?Er det ingen som ser problemet med hijab? Hva det står for. Jeg er generelt motstander av at religiøse skikker/symboler etc som fremmer kvinneundertrykking skal åpnes for, der det ikke har vært naturlig før. At hijab skal sørge for at kvinnen ikke ses på som en seksuelt objekt er så våsete og bakstreversk, på lik linje med at man skulle opprettholdt at kvinnen ikke skal ytre seg i forsamlingen i kristen sammenheng.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|