Sv: Politi med hijab?
Som sagt, så er det veldig vanlig med hijab hvor jeg bor. Etterhvert som jeg har sett kvinnene som bruker det, hvordan de ter seg og hvordan de ellers kler seg, så ser jeg at for mange er nok denne hijaben et helt frivillig valg - et valg de selv har tatt fordi de føler det er riktig i forhold til religionen. Kjenner også en norsk kvinne som begynte å bruke hijab når hun konverterte til islam, helt frivillig. Så jeg tror vi alle må begynne å akseptere at kvinner med hijab har ikke nødvendigvis begynt å bruke det pga tvang. Og da er det ikke noen grunn til å bli støtt av det på deres vegne.
Og som Pida sier, så er jeg enig i at nøytralitetsprinsippet er litt tullete. Man må godta individuelle forskjeller og synes man skal kunne akseptere hijab'er og f.eks kors. Så lenge de ikke setter en hindring for uniformen, synes jeg det er ok. Og en turban ville sette en hindring for uniformen og vil derfor være et problem.