Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste hveteboller?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-09, 13:28   #41
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste hveteboller?

Jeg har 20stk til heving nå.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 13:55   #42
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Det blei ikkje mangen til frysing her, etter at ungane koste seg med boller i går og i dag.

Gammel 15-02-09, 14:13   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også boller til heving nå.

Gammel 15-02-09, 14:43   #44
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Og jeg spiser en i skrivende stund og skal gå etter en til straks.
Jeg ELSKER gjærbakst.

Gammel 15-02-09, 14:46   #45
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg holder også på å bake boller nå. Tar full porsjon, så har jeg litt på lur i fryseren til senere.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 14:46   #46
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

sannereg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Denne lagde jeg i dag, den var nammis.

Jeg kjevlet ut en tynn leiv, stakk ut hjerter med pepperkakeformer og strødde på perlesukker. De falt i smak!

Også lagde jeg kanelsnurrer av halvparten og vaniljestang av siste rest. :mett:

jeg har også laget disse bollen i dag, jeg lagde kanel boller og skolebrød av 1 posjon og 1 posjon boller, de var kjempe gode

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 14:59   #47
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Kan dere slutte å hente opp denne tråden hele tiden? Jeg har så lyst på boller, men mangler ingredienser. : prøver å ignorere, men greier det ikke:

Gammel 15-02-09, 15:39   #48
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir også helt desperat av denne tråden! Jeg vil hjem til kjøkkenet mitt!!

Gammel 15-02-09, 15:47   #49
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har laget 32 to enorme boller.
Det var veldig lett å få de store (og deigete). Neste gang blir de atskillig mindre.
Men gode - det var de, så absolutt!

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:02   #50
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker alltid melk i deigen og erstatter alltid kardemomme med vanljesukker. Pass også på at det ikke blir for tørr deig; altså ikek ha for mye mel i.
Blir helt nydelige boller om jeg kan få si det selv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:02   #51
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jeg har laget 32 to enorme boller.
Det var veldig lett å få de store (og deigete). Neste gang blir de atskillig mindre.
Men gode - det var de, så absolutt!

Og du bor hvor sa du?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:10   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine boller ble også gigantiske. Men de VAR virkelig verdens beste! Jeg kommer ALDRI til å bruke noen annen oppskrift, denne var helt super!

Gammel 15-02-09, 19:27   #53
Kneazle
Passiv

Standard

Veldig gode!

Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:40   #54
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mine boller ble også gigantiske. Men de VAR virkelig verdens beste! Jeg kommer ALDRI til å bruke noen annen oppskrift, denne var helt super!

De er bare helt fantastiske. Jeg tok en kjapp løsning forrige dagen, hadde en sånn ferdigblanding fra Regal. Fy flate for noe makkverk, ungene spiste en halv hver og resten gikk i søpla.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:41   #55
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Dette må være verdens beste boller!

Ja fy søren. Det er de luftigste bollene jeg noensinne har laget! Det var så vidt hele vektklubbopplegget gikk fløyten...

Jeg laget dem mindre enn oppskriften - fikk rett over femti. Knallgode. Takk for tips!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 20:43   #56
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Ja fy søren. Det er de luftigste bollene jeg noensinne har laget! Det var så vidt hele vektklubbopplegget gikk fløyten...

Jeg laget dem mindre enn oppskriften - fikk rett over femti. Knallgode. Takk for tips!

Du er en av dem du og ja. Mitt gikk fløyten etter dagens bollebakst. Sånn går det når man er svak for gjærbakst. Og når den blir så god da.

Gammel 15-02-09, 20:51   #57
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Da fikk vi og prøvd denne oppskriften! Dette var boller, nydelige og luftige!!
Lagde noen på brett og noen i muffinsbrett, de ble akkurat passe porsjons"stykker".

Ble 52 boller/muffinsboller .
Brukte èn pk tørrgjær.

Gammel 15-02-09, 21:11   #58
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Abonnerer.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 22:02   #59
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Og du bor hvor sa du?

Litt uti provinsen.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 14:49   #60
Sessa
Ferskus

Sessa sin avatar

Hvor: Hordaland
Sessa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Abonnerer

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.