|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#641 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?Jeg skjønner ikke helt den skjørt vs. hijab greia. |
|
|
|
|
|
#642 |
|
flisespikker
|
Sv: Politi med hijab?
Jeg er helt enig i at de praktiske innvendingene er ganske uinteressante, og synes akkurat disse argumentene er rimelig oppkonstruerte.
|
|
|
#643 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener du de greiene du skrev om svømming? Eller har du enda flere trumfkort gjemt i ermet?
Her oppsummerte du fint. Sist redigert av Benmurphy : 17-02-09 kl 16:31. Årsak: (rettet tastefeil) |
|
|
|
|
|
#644 |
|
Passiv
|
Record? |
|
|
|
#645 |
|
Glamorøs
|
Vet du, dette er noe av det mest diskriminerende vrøvlet jeg noen gang har lest. Hvor i all verden har du det fra at det er like mange som blir tvunget til hijab som de som bærer det frivillig? Snakk om å fordømme muslimske jenter.
|
|
|
#646 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg mente svømminga ja. Eller noen av de andre fysiske kravene for den saks skyld. |
|
|
|
|
|
#647 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Politi med hijab?At Karita Bekkimellom velger å sammenlikne kjønnlemlestelse, som er et direkte seksuelt overgrep som lemlester en kvinne for livet, med det å bære en hijab, som er en frivillig sak for den enkelte muslimske kvinne, det er så lavmål at det nesten ikke er til å tas seriøst.
Ja, det begrenser hørselssansen på lik linje som lue og tykt hår, slik fler før meg har nevnt. Stort problem? Tror ikke det.
|
|
|
#648 |
|
flisespikker
|
Mener du seriøst at man ikke bør tillate hijab i politiet fordi du tenker deg at de kvinnene som bruker hijab kanskje ikke vil kunne gjennomføre svømmetesten? Var dette seriøst ment som et argument?
|
|
|
#649 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg tenker at kanskje de damene som vil gjerne bli politi og vil ha hijab ikke har tenkt over alle konsekvensene. Sist redigert av bønna : 17-02-09 kl 17:51. |
|
|
|
|
|
#650 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Er ikke det en relevant problemstilling? Hvis man vurderer hjiab som en så sterk greie for seg selv, nemlig å dekke seg til for å ikke friste mannen, så vil jeg tro det er en helt åpenbar neste problemstilling.
|
|
|
#652 |
|
Mother of Dragons
|
Så utrolig arrogant å si, det vet du da absolutt ingenting om.
Det har da heller aldri vært spørsmål om noe annet.
Mens det gjør du liksom? Hva i all verden får deg til å tro at du har noe som helst mer kunnskap om islam enn andre her? Jeg synes ikke at du har vist noe særlig kunnskap eller evne til konsekvensanalyse.
|
|
|
#653 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Altså, du er her i tråden for å flåse? Både Smilefjes og jeg har spurt om noe, du svarer ikke på spørsmål. Dersom en kvinne må dekke seg til med hjiab mht hva nevnte har som formål, hvordan skal det da være å kle av seg nesten alt i et rom fullt av mannfolk? Det betyr vel at man ikke kan stille på de tester som kreves for å bli politi, eller man må be om enda flere spesialkrav.
|
|
|
#654 |
|
Deltidsmamma
|
Fra debattprogrammene på Tv og argumentasjonen forøvrig har det bare vært at "jeg vil jobbe med hva jeg vil uavhengig av dette hodeplagget"; og ytrings og religionsfrihet-argumenter. |
|
|
|
|
|
#655 |
|
Mother of Dragons
|
Det er vanskelig å oppfatte det du sier som noe annet enn at du mener at du selv er mer gjennomtenkt enn hva muslimske kvinner som søker politiskolen er? Hvor tar du en slik tanke fra? Fordi du så et tabloid debattprogram på TV? Og det ga deg en behagelig overlegenhetsfølelse?
|
|
|
#656 |
|
ræv med ører
Sv: Politi med hijab?Jeg kan ikke komme på ett eneste argument overhodet om hvorfor det skulle være problematisk med hijab i politiet når det tydeligvis går bra og har gjort det lenge så mange andre steder. Så jeg har selvsagt ikke noe imot det. Hvis dette er uproblematisk og fungerer bra i London så er jeg veldig spent på gode argumenter på hvorfor dette vil bli vanskelig i Oslo. (Jeg innrømmer å ikke ha lest hele tråden her- kanskje glansargumentene har kommet allerede)
|
|
|
#657 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er fullstendig klar over at muslimske kvinner har ulike grunner til å bruke hijab, og at mange gjør det frivillig. Men man kan ikke stikke under en stol at flere også gjør det av tvang eller fordi familien forventer det. |
|
|
|
|
|
#658 |
|
Glamorøs
|
Neivel, så fordi de ikke nevner på tabloidkanalen TV2 så har de ikke reflektert over det? Kanskje de har reflektert over det og funnet at de andre kravene ikke er noe problem?
|
|
|
#659 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Nei, når en kvinne velger å ta på en hijab, så velger hun også å koble ut hjernen. Da mister hun all evne og vilje til å tenke selv og mene.
|
|
|
#660 |
|
Deltidsmamma
|
OKei, jeg utrykker meg kanskje veldig klønete. |
|
|
|