|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#621 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Politi med hijab?Rana er virkelig fjern: |
|
|
|
|
|
#622 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?Jeg tviler på at skjørt er så valgfritt i politiet, under razziaer, forfølgelser til fots etc er det svært lite praktisk å ha på seg, så jeg vet ikke, men kan tenke meg det er noen retningslinjer for dette i bestemte stillinger/oppdrag. Sånn sett er det helt greit at Smiths venner av den grunn ikke vil bli politi, samme som de som mener hjiab er så nødvendig.
|
|
|
#623 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?Skjørt er mulig å bruke til politiets gallauniform, valgfritt.
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08 Sist redigert av Callisto : 17-02-09 kl 16:07. |
|
|
|
|
|
#624 |
|
Passiv
|
Sv: Politi med hijab?Den gjengse oppfatningen av skjørt er ikke den Smiths venner har. Den gjengse oppfatningen av skjørt er at det er et plagg. I motsetning til hijab som i tillegg til å være et plagg også for de fleste i Norge sender et signal. |
|
|
|
#625 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Politi med hijab?Jeg synes det er flott at Karita går så sterkt ut som hun gjør. |
|
|
|
|
|
#627 |
|
flisespikker
|
Sv: Politi med hijab?
Det regner jeg med er av praktiske grunner - at det er upraktisk med skjørt i det daglige arbeidet. Dersom det er tillatt med skjørt til gallauniformen, så viser det at det ikke er et prinsipielt problem å justere uniformen for dem som ønsker å bruke skjørt, og at det heller ikke er et prinsipielt problem at ikke alle uniformene er like. Det er ikke noen helt parallell parallell, dette heller, for all del. Men en hijab vil i alle fall ikke være til praktisk hinder i arbeidet.
|
|
|
#628 |
|
Glamorøs
|
Sv: Politi med hijab?At det ikke er lov å bruke skjørt under f. eks. demonstrasjonsvakhold er som Skilpadda sier av en praktisk årsak. En veldesignet hijab vil heller ikke være til hinder for at man kan gjøre jobben sin skikkelig.
|
|
|
#629 |
|
Passiv
|
Sv: Politi med hijab?Det med Bekkemellem var egentlig mer at begge to hadde dratt debatten ned på et deilig nivå. Sånn litt under gjørmebryting omtrent. Vi har holdt et bedre nivå her, selvom vi ikke blir enige om skjørt vs hijab synes jeg. |
|
|
|
#630 |
|
Glamorøs
|
Ja, det syns jeg også, delvis i allefall. Men nå syns jeg det begynner å likne gjørmebryting part II her også.
|
|
|
#631 |
|
Passiv
|
Sv: Politi med hijab?Ah - endelig en anledning til denne da? |
|
|
|
#632 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#633 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Politi med hijab?En annen ting er at de som bruker hijab gjør det for at menn som ikke er i familie skal se hår eller halsen på dem. |
|
|
|
|
|
#634 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#636 |
|
Deltidsmamma
|
Tykt hår over ørene på en uniformert politi-kvinne?? |
|
|
|
|
|
#637 |
|
Glamorøs
|
Det finnes da politikvinner med kort bob som delvis dekker ørene. Det er sikkert et stort hørselshinder.
|
|
|
#638 |
|
Deltidsmamma
|
Vel om du synes denne problemstilingen er søkt, så hva sier du til den neste jeg drar frem? Har du noen synspunkter der?? |
|
|
|
|
|
#639 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Etter å ha googlet litt bla her.
|
|
|
#640 |
|
Passiv
|
Sv: Politi med hijab?Min erfaring med politi og hørsel er at hørselsvanskene starter ett sted innenfor ørene. Det er på enkelte som om ordene ikke fester seg lenger inn. :hjertesukk: |
|
![]() |
|
|