Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du begått selvmord ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 09:43   #41
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du begått selvmord ...

Jeg klarer ikke å tenke over spørsmålet, det blir for hypotetisk for meg. Hvordan skulle man klart å ta selvmord samtidig som at organene var i orden, altså det er ikke så lett å bare gjøre seg hjernedød.

Gammel 19-02-09, 09:48   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I filmen, som jo er et hypotetisk scenario som jeg ikke engang vet om ville fungert, så ringte fyren 911, la seg i et badekar med is og benyttet seg av en type brennmanet som er dødelig.

Ellers ville vel et skudd under haken hjelpe?

For å svare på mitt eget spørsmål, så hadde jeg mest sannsynlig ikke gjort det. Jeg tror jeg er altfor feig.

Gammel 19-02-09, 09:57   #43
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei altså, om jeg skulle overhodet vurdert det, så skulle jeg blitt lagt i dyp narkose, og så hadde de hentet ut organene og så gitt overdose av narkose. Noe mindre risikofylt enn det hadde jeg ikke gjort, alt for stor sjanse for at organene ikke hadde funket og det eneste som hadde skjedd er at barnet hadde mistet meg i tillegg. Og det er klart, det er jo neppe noen steder i verden man hadde fått til en sånn deal.

Gammel 19-02-09, 09:59   #44
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

å nå skjønner jeg spørsmålet, man måtte utføre selvmordet selv?

Huff, nei det hadde ikke vært lett sånn i praksis.

Gammel 19-02-09, 09:59   #45
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men det er jo ikke mulig å få gjort det på den måten, det er vel ingen som høster alle organer fra et menneske med mindre det skjer i ei bule i et eller annet gangsterland og mot donorens vilje.

Gammel 19-02-09, 10:02   #46
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jo, men det er jo ikke mulig å få gjort det på den måten, det er vel ingen som høster alle organer fra et menneske med mindre det skjer i ei bule i et eller annet gangsterland og mot donorens vilje.

Ikke glem at ungen din må være i samme land da med en eller annen som er villig til å opptre meget uetisk.

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:03   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Ikke glem at ungen din må være i samme land da med en eller annen som er villig til å opptre meget uetisk.

Joda, men det er jo ikke denne metoden jeg snakker om.

Gammel 19-02-09, 10:05   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

benyttet seg av en type brennmanet som er dødelig.

Men det vil vel være gift, og i så fall så går det vel fort utover hjertet og ymse andre organer, så da har man jo bæsjet på leggen.

Gammel 19-02-09, 10:06   #49
Skvetten
Passiv

Standard

Joda, men det er jo ikke denne metoden jeg snakker om.

Så for meg den familieferien a la Addams family jeg nå. Med mor og far på tur for at en gangster skal høste mors organer. Vel og merke mens far holder henne i hånden og forteller hvor nobel hun er. Siden våkner barnet med nye organer og far kan fortelle hvilken heltinne mor var.

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:07   #50
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Men det vil vel være gift, og i så fall så går det vel fort utover hjertet og ymse andre organer, så da har man jo bæsjet på leggen.

Ja, jeg har ikke noe svar til hva som vil fungere best, for jeg har liksom ikke satt meg så grundig inn i dette.

Gammel 19-02-09, 10:15   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke? Nå ble jeg jammen overrasket.

Gammel 19-02-09, 10:16   #52
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg har hørt at det skal være "fint" å fryse ihjel, og det må jo være positivt for organene. *fabulerer*

Gammel 19-02-09, 10:18   #53
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Really?

Ja. Jeg har jo to barn. Det er en ting at de har en super far, de har mange som kan vise dem omsorg etc, men, nei.

Jeg vet ikke hvor godt jeg har fungert om mine barn har dødd - og om jeg ville hatt det bra om jeg hele tiden har tenkt: "Jeg kunne ha dødd og reddet mitt barn", men så tenker jeg også hvordan har livet til mitt barn blitt om det hele tiden har tenkt "mora mi døde så at jeg skulle få leve". Jeg anser ikke det som et ultimat offer.

En ting er å redde livet til mitt barn (trailer-bildet), men å ta mitt eget liv?
Hadde det på denne måten vært 100 % sikkert at mitt barn har klart seg, så har jeg nok vurdert det, men hadde prosentene vært mindre (noe de alltid er), så har det ikke vært et alternativ for meg.

Jeg er veldig glad i barna mine - men jeg er også veldig glad i livet mitt.

Gammel 19-02-09, 10:20   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

(...)men så tenker jeg også hvordan har livet til mitt barn blitt om det hele tiden har tenkt "mora mi døde så at jeg skulle få leve". Jeg anser ikke det som et ultimat offer.

Jeg skjønner bare ikke denne type argumentasjon. Er det for å rettferdiggjøre den tankegangen at man kommer opp med sånt?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:22   #55
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skjønner bare ikke denne type argumentasjon. Er det for å rettferdiggjøre den tankegangen at man kommer opp med sånt?

Kan være. Jeg synes iallefall at det har vært mer sykt enn edelt å tatt livet sitt for at sitt barn skal få leve.

Gammel 19-02-09, 10:24   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en av de (få i denne tråden) som hadde ofret livet uten å blunke hvis det gav mitt barn en sjanse til å leve. Hvorfor er det sykt å ønske at barnet skal overleve?

Gammel 19-02-09, 10:29   #57
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en av de (få i denne tråden) som hadde ofret livet uten å blunke hvis det gav mitt barn en sjanse til å leve. Hvorfor er det sykt å ønske at barnet skal overleve?

Det er ikke sykt å ønske det, men det er mange ting en skal ta hensyn til før man velger noe så drastisk.

Gammel 19-02-09, 10:35   #58
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Det er ikke sykt å ønsket at barnet skal overleve, men jeg synes det er merkelig å frata sine andre barn foreldret sitt.

Men kanskje jeg uttaler meg litt litt farget av at jeg selv kun har ett foreldre og vet hvor stort savn det er. - og at dette er en sorg som ikke går over, tross alt.

Gammel 19-02-09, 10:36   #59
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Som jeg skrev i mitt første innlegg er jeg på ingen måte uerstattelig - livet hadde gått videre for familien min (og forhåpentligvis det nå friske barnet) selv om jeg var død. Trist, ja, men barna mine har så mange gode omsorgspersoner rundt seg så det bekymrer meg ikke.

Gammel 19-02-09, 10:37   #60
Skvetten
Passiv

Standard

Som jeg skrev i mitt første innlegg er jeg på ingen måte uerstattelig - livet hadde gått videre for familien min (og forhåpentligvis det nå friske barnet) selv om jeg var død. Trist, ja, men barna mine har så mange gode omsorgspersoner rundt seg så det bekymrer meg ikke.

Enn dersom du hadde vært eneforsørger og barnet ikke hadde noen andre?

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.