Sv: Bibelutdeling i skolen
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Man har ikke full kontroll på verken en 12-åring eller en 16-åring, men å slippe en undomsskoleelev fullstendig er anvarsfraskrivelse.
Hehe, det var ikke det jeg sa da. Men poenget er at en 15-16 åring har man ikke full kontroll på, og rollen går mer over til å veilede enn å bestemme enn for en 12-åring (som du sier man heller ikke har full kontroll på, men betraktelig mer). Men ut fra det du skrev senere så tror jeg ikke vi er så uenige egentlig om hva man kan styre og kontrollere.
Og jeg tror at bekymringene gjenspeiler hva slags erfaringer man har hatt selv, de jeg kjenner som var i bedehusmiljø, spesielt jentene, har det gått betraktelig dårligere med enn de jentene som røykte hasj fra tid til annen. Selv om jeg synes fortsatt det egentlig er fjernt å snakke om hva som er verst av disse to ondene.
Jeg sier bare at om mitt 15 år gamle barn hadde meldt seg inn i et bedehusmiljø så hadde jeg fått alvorlige bekymringer for det barnet. Hadde det kommet frem at det hadde røykt hasj noen ganger så hadde jeg helt klart ikke likt det, men mitt angstnivå hadde vært betraktelig lavere.