Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-09, 22:04   #321
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Hva er så farlig med bedehus da? Her stinker det fordommer og uvitenhet lang vei. Jeg ville heller hatt barn som gikk på bedehuset enn barn som røkte hasj i moderate mengder, for man kan ladri forutse hvor lang tid det tar før hasjen får negative virkninger.

Selvfølgelig er det ting på bedehusene som ikke er positive, men det er jammen mange som har det fint der og får vokse opp i trygge miljø.

Gammel 24-02-09, 22:12   #322
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Statistisk sett tror jeg nok det er langt flere som får problemer senere etter "moderat hasjbruk" enn av "moderat bedehusbruk" i ungdommen. Jeg tror det sitter relativt få psykotiske ungdommer i tvangstrøye på institusjoner rundtforbi etter hasjbruk enn etter andakter.

Gammel 24-02-09, 22:13   #323
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av rine:Er det nå man bør dra "dårlig mor" kortet?

Men fra spøk til alvor: Det er stor forskjell på å være med i en sekt og å gå på bedehuset. Jeg var faktisk mye på bedehuset i barndommen. Ikke for å høre Guds ord, men fordi jeg bodde på bygda og det var der ting skjedde på fredagskveldene. (I alle fall før jeg ble gammel nok til å dra på fester.) Vi spiste rundstykker, kikket på guttene (ja, for alle var jo der selvsagt) hadde basar, og, ja selvfølgelig den obligatoriske andakten. Og, ja: DET GIKK HELT FINT MED MEG GITT, mot alle odds.

Når du/dere snakker om barn i denne sammenhengen. Mener dere seriøst at det hadde vært mer betryggende om 12-13 åringen røykte hasj i ny og ne (?)(Jada, gutten min, kjør på, så lenge det bare er i helgene...??) enn om han, av en eller annen grunn, skulle ta seg en tur på bedehuset?(selvfølgelig også i ny og ne.)

Jeg snakket ikke om "barn", jeg snakket om "gutta mine", og har ikke gitt noen alder for noe som helst.

Og om det har gått bra med deg eller ikke er vel, tja, ikke helt avklart. (Etter at du faktisk sa "dårlig mor" har jeg greencard på å si hva jeg vil.)

Det er mange flere av de jeg kjenner som er/har vært i religioner enn som har røyket/røyker hasj som sliter. Det er mitt referansegrunnlag. Og nei, det er ikke nødvendigvis så stor forskjell på sekter og bedehus.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:19   #324
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bedehus Det kan gjøre stor skade på unge menneskesinn

Heller hasj, takk.

Gammel 24-02-09, 22:20   #325
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

aC. Jo, det er stor, stor forskjell på bedehus og sekter. I should know - jeg hadde 25 stk i nærområdet da jeg vokste opp.

Gammel 24-02-09, 22:22   #326
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg snakket ikke om "barn", jeg snakket om "gutta mine", og har ikke gitt noen alder for noe som helst.

Og om det har gått bra med deg eller ikke er vel, tja, ikke helt avklart. (Etter at du faktisk sa "dårlig mor" har jeg greencard på å si hva jeg vil.)

Det er mange flere av de jeg kjenner som er/har vært i religioner enn som har røyket/røyker hasj som sliter. Det er mitt referansegrunnlag. Og nei, det er ikke nødvendigvis så stor forskjell på sekter og bedehus.

Du skrev barn, men hvis det ikke er barn vi snakker om her, er det vel ingen grunn til å ta på vei for noen av oss. Jeg hadde tenkt å svare deg noe lignende som Polyanna skriver under, selv om ditt referansegrunnlag nok teller mer enn statistikk?? Men en ting skal du ha, hvis du virkelig heller ønsker at barna dine skal røyke hasj enn å gå på bedehuset, er det tydelig at det går an å ta skade av å være i religiøse miljøer.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Statistisk sett tror jeg nok det er langt flere som får problemer senere etter "moderat hasjbruk" enn av "moderat bedehusbruk" i ungdommen. Jeg tror det sitter relativt få psykotiske ungdommer i tvangstrøye på institusjoner rundtforbi etter hasjbruk enn etter andakter.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:25   #327
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Bedehus Det kan gjøre stor skade på unge menneskesinn

Heller hasj, takk.

Det er langt fra alle som nøyer seg med hasj når de først har begynt. Men det er vel bedre det også enn en livsglad ungdom som koser seg med vennene på bedehuset.

Gammel 24-02-09, 22:29   #328
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

aC. Jo, det er stor, stor forskjell på bedehus og sekter. I should know - jeg hadde 25 stk i nærområdet da jeg vokste opp.

Jepp, men en sekt er ikke nødvendigvis et sted hvor man møtes i svarte kapper for å dryppe stearin utover pentagrammer det heller. De virker gjerne bare litt mer utilgjengelige for de som kun kjenner til de mer tradisjonelle, kristne miljøene.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Du skrev barn, men hvis det ikke er barn vi snakker om her, er det vel ingen grunn til å ta på vei for noen av oss. Jeg hadde tenkt å svare deg noe lignende som Polyanna skriver under, selv om ditt referansegrunnlag nok teller mer enn statistikk?? Men en ting skal du ha, hvis du virkelig heller ønsker at barna dine skal røyke hasj enn å gå på bedehuset, er det tydelig at det går an å ta skade av å være i religiøse miljøer.

Åkei, jeg skrev barn. Der har du rett.

Mitt referansegrunnlag har selvfølgelig mye å si for hvordan jeg tenker, men jeg er allikevel ikke blind for statistikk. Dog synes jeg fortsatt at religiøs hjernevasking er langt skumlere enn tilfeldig hasjrøyking. Den siste kommentaren din synes jeg er langt over streken, spesielt når jeg selv sitter på hendene for ikke å komme med usaklig vås tilbake til deg.

Gammel 24-02-09, 22:32   #329
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

smash: nå syns jeg det er du som er i overkant naiv her. Det er sannsynligvis ganske andre helt reelle erfaringer enn "livsglad ungdom" som gjør at folk her tar et såpass drastisk synspunkt andre veien. Bedehusmiljøer er mye mer variert enn det. Jeg vil for eksempel synes det var ille om mine unger i de mest følsomme årene skulle utsettes for den verste "bare du tror nok så skal ikke fæle ting skje med deg" eller "homofili kan kureres". Sånt tar faktisk folk livet sitt av.

Gammel 24-02-09, 22:42   #330
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

smash: nå syns jeg det er du som er i overkant naiv her. Det er sannsynligvis ganske andre helt reelle erfaringer enn "livsglad ungdom" som gjør at folk her tar et såpass drastisk synspunkt andre veien. Bedehusmiljøer er mye mer variert enn det. Jeg vil for eksempel synes det var ille om mine unger i de mest følsomme årene skulle utsettes for den verste "bare du tror nok så skal ikke fæle ting skje med deg" eller "homofili kan kureres". Sånt tar faktisk folk livet sitt av.

Jeg er nok litt naiv. Etter å ha lest denne tråden er jeg ikke i tvil om det.

Nå kjenner jeg ikke til så mange bedehusmiljøer, men det som har vært i by'n her, har vært en plass som ungdom kunne dratt i helgene å blitt påspandert vafler og saft. Ikke noe mer hokuspokus enn det. Det har vært for å forebygge alkohol og hasj, som har vært et stort problem i den lille byen her. Og, det har vist seg å hjelpe. Selv om det fortsatt florerer hasj. Og hjemmebrent.

Ledere som hjernevasker folk kan man vel finne i mange miljøer, og det er ikke noe jeg støtter. Langt i fra.

Gammel 24-02-09, 23:41   #331
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åkei, jeg skrev barn. Der har du rett.

Mitt referansegrunnlag har selvfølgelig mye å si for hvordan jeg tenker, men jeg er allikevel ikke blind for statistikk. Dog synes jeg fortsatt at religiøs hjernevasking er langt skumlere enn tilfeldig hasjrøyking. Den siste kommentaren din synes jeg er langt over streken, spesielt når jeg selv sitter på hendene for ikke å komme med usaklig vås tilbake til deg.

Ok, jeg beklager den siste kommentaren, men det var nå engang du som antydet at det ikke hadde gått bra med meg da...

Jeg vil ikke umiddelbart sammenligne religiøs hjernevasking med bedehusbesøk, på samme måte som jeg ikke setter likhetstegn mellom sporadisk hasjrøyking og tungt narkotikamisbruk. Jeg vet bare (både pga min egen referansebakgrunn og pga statistikk) at hasjrøyking i ung alder dessverre er hakket mer alvorlig enn bedehusbesøk.
Jeg tenker forresten at du (og antageligvis Sitron) har veldig dårlige erfaringer med religiøse miljøer, og at dere sannsynligvis er veldig farget av dette når dere kommer med de litt..kremt.. kontroversielle påstandene deres, som, objektivt sett, ikke henger helt på greip.

Når det gjelder "dårlig mor"- utsagnet så var det ment som en spøk altså. Det er ikke helt min stil å dra det kortet, det var derfor jeg syntes det var morsomt å komme med det nå. (Derav )Heller ikke ment bare til deg, men som en liten "humoristisk hilsen" til alle som delte ditt syn i hasj vs. bedehussaken. U see? )

Sist redigert av rine : 25-02-09 kl 00:11.
Gammel 25-02-09, 09:59   #332
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sjelden noe eller noen sjokkerer meg, men når folk jeg trodde var oppegående damer ønsker hasj-røyking fremfor bedehusbesøk blir jeg småkvalm og lettere satt ut. Jeg tror jeg må logge av en stund, dette blir for dumt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:13   #333
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter min erfaring så kan bedehusmiljøet også være temmelig konservativt og jeg hadde vært svært skeptisk om barnet mitt hadde begynt å gå der, ennå mer om det var en jente. Det miljøet som jeg kjenner til så var det f.eks stor overvekt av eldre gutter 23-26 åringer som hang rundt tensingjentene, og holdningen i miljøet var sånn at man skulle jo ikke ha sex, men om man hadde det så brukte man ihvertfall ikke prevensjon for det tydet på at "man hadde tenkt å synde med vilje" istedet for å på en måte bare snuble den inn. Flere av jentene som jeg kjenner ble også gift med den kjæresten de hadde da de var 17 og det synes jeg i utgangspunktet (selv om det finnes mange unntak) ikke er en Fin Ting.

Da jeg jobbet som sesjonslege for en 10-12 år tilbake så hadde de guttene som kom fra større byer nesten alle røykt hasj innimellom. Det ble ansett for å være så vanlig at det ble ikke gitt trekk i psykiatrisk karakter en gang, men ble sett som adferd som var helt normalt. Ikke for bygdeguttene, men for byguttene. Og jeg har vært i studentmiljø hvor svært mange røykte hasj fra tid til annen.

Så ja, heller sporadisk hasjrøyking om det er normalt i det miljøet som barnet mitt vokser opp i, enn bedehusmiljø. Faktisk.

Gammel 25-02-09, 10:14   #334
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er sjelden noe eller noen sjokkerer meg, men når folk jeg trodde var oppegående damer ønsker hasj-røyking fremfor bedehusbesøk blir jeg småkvalm og lettere satt ut. Jeg tror jeg må logge av en stund, dette blir for dumt.

Kanskje du skal vurdere hva de oppegående damene sier da eller godta at man er uenig.

Gammel 25-02-09, 10:14   #335
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Mange av mine venner har gått og går ennå på bedehuset/kirke/annet. De er nydelige og oppegående mennesker.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 10:32   #336
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Da jeg jobbet som sesjonslege for en 10-12 år tilbake så hadde de guttene som kom fra større byer nesten alle røykt hasj innimellom. Det ble ansett for å være så vanlig at det ble ikke gitt trekk i psykiatrisk karakter en gang, men ble sett som adferd som var helt normalt. Ikke for bygdeguttene, men for byguttene. Og jeg har vært i studentmiljø hvor svært mange røykte hasj fra tid til annen.

Så ja, heller sporadisk hasjrøyking om det er normalt i det miljøet som barnet mitt vokser opp i, enn bedehusmiljø. Faktisk.

Det sjokkerer meg at du som lege kan hevde at sporadisk hasjrøyking ikke er farlig. Hele poenget er vel at man lett kan gå fra litt til mye når det gjelder rusmidler. Jeg vet lite om hvilke pasienter du har på din liste, men jeg jobber med resultatene av langvarig rusmisbruk (ikke bare hasj, men mye av det også.) Jeg har sett hvor fortvilte 27 år gamle gutter er når de endelig har bestemt seg for å ta skolen på alvor. Viljen og motivasjonen er der, men hjernen klarer ikke å henge helt med. De har store lærevansker, atså problemer med å oppfatte både muntlig og skriftlig kommunikasjon og de sliter med å uttrykke seg. Veldig mange av disse har begynt med hasj, helt sikkert sporadisk, helt sikkert ikke planen å havne der de er i dag.
Og tro det eller ei, jeg har i løpet av mine 13 år som lærer aldri hørt en elev som har sagt: -Jo, det hele begynte da jeg stakk hodet inn bedehusdøren.

Gammel 25-02-09, 10:39   #337
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det sjokkerer meg at du som lege kan hevde at sporadisk hasjrøyking ikke er farlig.

Jeg gidder virkelig ikke å gå inn en debatt om hva som er farligst av sporadisk hasjrøyking og å være med i bedehusmiljø. Jeg sa at jeg personlig hadde blitt mer bekymret over det ene fremfor det andre. Og det er ikke det samme som å hevde at sporadisk hasjrøyking kategorisk ikke er farlig.

Gammel 25-02-09, 11:02   #338
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg lært meg hva : datapunkt: betyr, så da kan jeg si at etter å ha sett ha sporadisk hasjrøyking har gjort med hjernecellene til en nær slektning av meg, ville jeg blitt rimelig bekymra om mine barn gjorde det samme. Etter å ha frekventert sporadisk både bedehuset og pinsemenigheten i min barndom ville jeg ha blitt omtrent like bekymra om mine barn gjorde det samme. Samtidig så håper jeg at vår oppdragelse ville gitt dem kritisk sans og skepsis nok til å unngå å bli dratt med i det dragsuget som slike miljøer kan klare å skape.

Gammel 25-02-09, 11:06   #339
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg gidder virkelig ikke å gå inn en debatt om hva som er farligst av sporadisk hasjrøyking og å være med i bedehusmiljø. Jeg sa at jeg personlig hadde blitt mer bekymret over det ene fremfor det andre. Og det er ikke det samme som å hevde at sporadisk hasjrøyking kategorisk ikke er farlig.

Den debatten har du vært med i lenge, og ja, den er fullstendig latterlig. De aller fleste leger jeg kjenner ville nok fraråde foreldre å la barna sine (for det er barn vi har snakket om hele veien, er det ikke?) prøve hasj før de ville fraråde å ta dem med på bedehuset. Jeg ser at du sier at det er din personlige oppfatning, og det er jo OK. Jeg blir bare en smule når du drar lege-kortet i denne debatten.

Gammel 25-02-09, 11:13   #340
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Øh, hvis noen tvilte, så foretrekker jeg at gutta hverken røyker hasj eller henger på bedehus.

(rine, dette er selvfølgelig flisespikking, men jeg regner med at du observerte at min tvil på om det har gått bra med deg eller ikke var etterfulgt av en )

Mine erfaringer med kristne ungdomsmiljøer (og nei, ikke bare der jeg vokste opp) er at det har vært et ekstremt sexpress, dog i det skjulte. Det er konsekvent jenta som er tøsen, skamfølelse er obligatorisk, frykt for guddommelig vrede og what not. Ja, for ikke å snakke om at jeg aldri, som under 18, har vært med på mer ekstrem festing enn blant disse hellige menneskene. Det er mange herpa hoder der ute.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.