|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibelutdeling i skolenEt j... stort et også, når jeg tenker meg om. |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bibelutdeling i skolen
Det er vel fordi du setter som forutsetning at det å gå med religiøse symboler sammen med en uniform vil si det samme som å tre sin religion nedover ørene på andre på statens vegne. Og det er en forutsetning jeg er uenig i.
|
|
|
#284 |
|
Halloen!
En uniform er et antrekk som er standardisert for å skape ensartethet, fellesskap og identifikasjon for en organisasjon eller gruppe. |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Halloen!
Ikke helt enig med deg, men jeg tror jeg har forklart tidligere i tråden hvorfor. |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Halloen!
Sv: Bibelutdeling i skolenaC: Det er ikke helt samme sak, men her er litt av grunnen til at jeg mener at det er et paradoks å være for det ene, men mot det andre.
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Halloen!
Sv: Bibelutdeling i skolenEsme og Glitterchick: |
|
|
|
|
|
#294 |
|
Sviiisj!!
|
Og for å oppklare ytterligere: jeg synes ikke en religionspåminnelse er det samme som forsøk på å påvirke. Man kan gjerne (og skal helst) påminne elevene i skolen at det finnes religioner. En politibetjent i hijab eller med kors rundt halsen ser jeg ikke på som en som ønsker å påvirke andre til å slutte seg til sin religion. Hvis derimot vedkommende som arresterer noen gir bort en bibel eller en bønnematte med en personlig hilsen (som en underforstått oppfordring til at de vil kunne få tilgivelse for sine synder på den måten..?), ville det kunne sammenlignes med bibelutdeling i skolen. Sånn omtrent, da. (bare at det ikke var læreren i skole-eksempelet, og at fangene er voksne).
|
|
|
#295 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#297 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bibelutdeling i skolenMens jeg er MOT hijab-bruk i politiet, fordi jeg synes politiet skal være klart og tydelig religiøst nøytralt, og MOT bibelutdeling i skolen, fordi forkynnelse ikke hører hjemme i skolen.
|
|
|
#299 |
|
Absolut ateist
|
Men de er jo ikke religiøst nøytrale.
|
|
|
#300 |
|
Impulsiv innimellom
|
Vil det si at du foretrekker at barna dine begynner med stoff, fremfor at de begynner på bedehuset?
|
![]() |
|
|