Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 10:13   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Etter min erfaring så kan bedehusmiljøet også være temmelig konservativt og jeg hadde vært svært skeptisk om barnet mitt hadde begynt å gå der, ennå mer om det var en jente. Det miljøet som jeg kjenner til så var det f.eks stor overvekt av eldre gutter 23-26 åringer som hang rundt tensingjentene, og holdningen i miljøet var sånn at man skulle jo ikke ha sex, men om man hadde det så brukte man ihvertfall ikke prevensjon for det tydet på at "man hadde tenkt å synde med vilje" istedet for å på en måte bare snuble den inn. Flere av jentene som jeg kjenner ble også gift med den kjæresten de hadde da de var 17 og det synes jeg i utgangspunktet (selv om det finnes mange unntak) ikke er en Fin Ting.

Da jeg jobbet som sesjonslege for en 10-12 år tilbake så hadde de guttene som kom fra større byer nesten alle røykt hasj innimellom. Det ble ansett for å være så vanlig at det ble ikke gitt trekk i psykiatrisk karakter en gang, men ble sett som adferd som var helt normalt. Ikke for bygdeguttene, men for byguttene. Og jeg har vært i studentmiljø hvor svært mange røykte hasj fra tid til annen.

Så ja, heller sporadisk hasjrøyking om det er normalt i det miljøet som barnet mitt vokser opp i, enn bedehusmiljø. Faktisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.