Sv: Bibelutdeling i skolen
Etter min erfaring så kan bedehusmiljøet også være temmelig konservativt og jeg hadde vært svært skeptisk om barnet mitt hadde begynt å gå der, ennå mer om det var en jente. Det miljøet som jeg kjenner til så var det f.eks stor overvekt av eldre gutter 23-26 åringer som hang rundt tensingjentene, og holdningen i miljøet var sånn at man skulle jo ikke ha sex, men om man hadde det så brukte man ihvertfall ikke prevensjon for det tydet på at "man hadde tenkt å synde med vilje" istedet for å på en måte bare snuble den inn. Flere av jentene som jeg kjenner ble også gift med den kjæresten de hadde da de var 17 og det synes jeg i utgangspunktet (selv om det finnes mange unntak) ikke er en Fin Ting.
Da jeg jobbet som sesjonslege for en 10-12 år tilbake så hadde de guttene som kom fra større byer nesten alle røykt hasj innimellom. Det ble ansett for å være så vanlig at det ble ikke gitt trekk i psykiatrisk karakter en gang, men ble sett som adferd som var helt normalt. Ikke for bygdeguttene, men for byguttene. Og jeg har vært i studentmiljø hvor svært mange røykte hasj fra tid til annen.
Så ja, heller sporadisk hasjrøyking om det er normalt i det miljøet som barnet mitt vokser opp i, enn bedehusmiljø. Faktisk.