Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 01:22   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg har gjort dette i samråd med helsesøster og 2 forskjellige leger, og de støttet meg 100 % i min avgjørelse. Eldstemann følger vaksinasjonsprogrammet, men Vesla får tilpasset noe av spesielle grunner - men jeg vil ha meg frabedt nedlatende kommentarer fordi jeg ikke gir henne alle vaksinene.

Jeg har ikke hørt en eneste person i denne tråden uttale seg i retning av at alle barn bør vaksineres uavhengig av helsemessige faktorer. Tvert imot har de fleste understreket at det er av hensyn til disse man ellers bør vaksinere. Selvsagt skal man ikke vaksinere barnet stikk i strid med legens anbefaling.

Det er når man setter seg selv over alle anbefalinger fra helsemyndighetene, verdens ledende helseorganisasjoner og all gjeldende forsking på området og hevder at "jeg syns ikke de har rett, og derfor avstår jeg fra å vaksinere mine barn" at en del av oss ser rødt i mange nyanser. Også våger de enda til å påstå at det er vi andre som er arrogante!

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 07:17   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har ikke hørt en eneste person i denne tråden uttale seg i retning av at alle barn bør vaksineres uavhengig av helsemessige faktorer. Tvert imot har de fleste understreket at det er av hensyn til disse man ellers bør vaksinere. Selvsagt skal man ikke vaksinere barnet stikk i strid med legens anbefaling.

I Veslas tilfelle oppstod det en kraftig (men ikke akutt) reaksjon på vaksinen ved 3 måneder, slik at jeg var litt skeptisk til å gi neste dose ved 5 måneder. Helsesøster mente at da ville det bli en mildere reaksjon fordi hun var blitt større, så hun fikk vaksinene. Denne gangen var hun veldig syk i en uke med bl.a høy feber, magekramper og gråt opptil 6 timer i strekk. Den ellers så harmoniske jenta vår var helt forandret og hun virket apatisk, alt dette varte i en uke. Likevel var det ingen som sa at "da bør hun vente med/bør hun ikke ha neste påfylningsdose". Det var jeg som måtte si at vi ikke ønsket det, både til lege og helsesøster. Turnuslegen så ut som et spørsmålstegn, men "støttet" oss i avgjørelsen likevel, og helsesøster støttet oss fullt og helt i vårt valg. Det jeg mener er at vi må reflektere litt og ta noen valg på egenhånd, aller helst i samråd med helsesøster og lege. Ikke bare følge anbefalinger ukritisk.

Opprinnelig lagt inn av teofelia

Det er når man setter seg selv over alle anbefalinger fra helsemyndighetene, verdens ledende helseorganisasjoner og all gjeldende forsking på området og hevder at "jeg syns ikke de har rett, og derfor avstår jeg fra å vaksinere mine barn" at en del av oss ser rødt i mange nyanser. Også våger de enda til å påstå at det er vi andre som er arrogante!

Det er jeg selvsagt enig i, men når avgjørelsen tas på bakgrunn av relevante årsaker og erfaringer en lege ikke hadde rukket å komme frem til, skal man ikke utelukkende kalle det for arroganse.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 09:57   #3
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det er greit å mene ting om de som har andre oppfatninger enn dem selv, men det er ikke greit å kalle noen for idiot fordi man viser skepsis til vaksineprogrammet eller har valgt å la være å vaksinere barnet sitt. Mange av dere er usmakelig arrogante og respektløse i denne diskusjonen. Selv om vi er på FP må det kunne gå an å vise litt respekt.

Naturligivs er det respektløst. Det er ingen grunn til å ha respekt for disse meningene, og de som hevder dem er idioter.

Jeg har gjort dette i samråd med helsesøster og 2 forskjellige leger, og de støttet meg 100 % i min avgjørelse. Eldstemann følger vaksinasjonsprogrammet, men Vesla får tilpasset noe av spesielle grunner - men jeg vil ha meg frabedt nedlatende kommentarer fordi jeg ikke gir henne alle vaksinene.

Lær å lese. Det er ingen som kommer med nedlatende kommentarer fordi noen lar være å vaksinere av medisinske grunner; tvert i mot. De respektløse kommentarene er til de som uten en rasjonell grunn utsetter sine og andres barn for alvorlig helsefare ved å la være å vaksinere. Tro på homeopati og antroposofi er ikke rasjonelle grunner til å la være å vaksinere. De som lar være på slikt grunnlag er farlige idioter og fortjener ingen respekt.

Ben "a pox upon your houses" Murphy

Sist redigert av Benmurphy : 27-02-09 kl 10:02.
Benmurphy er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.