Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 23:06   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Sitat:

Nei vel?
Så om mitt ordforråd inneholder 50 000 ord, men jeg bare velger å bruke 10 000 av dem sånn til vanlig, har jeg da et dårlig orforråd eller bruker jeg ordforrådet mitt dårlig? (tenkt eksempel kun laget for å illustrere)

Vel, da har du et et stort passivt ordforråd, men et lite aktivt. De fleste forstår jo flere ord enn de bruker i dagligtalen, men det vil nok bli oppfattet som om man har et dårlig ordforråd om man bare bruker de samme ordene hele tiden. (Og nå har jeg brukt ordforråd veldig mange ganger, ser jeg... )

Sitat:

Jeg kan forstå argumentasjonen for at noen ser på det som et banneord, men det er ikke dermed sagt at jeg ser på det som et banneord. Så lenge jeg ikke tror på en gud er det på lik linje med å si feks banan (som jo og er regnet som et banneord jfr det som ble lagt inn over her).
Jeg ser at jeg burde ha presisert at for meg er ikke herregud et banneord.
Jeg synes det er forskjell på banning og banning altså. Om jeg lirer utav meg et satan eller banan hvis jeg sparker borti en betongvegg og brekker tåa er revnende likegyldig, det er banning uansett ut i fra konteksten det sies/brukes i. Likeledes kan faen i helvete bare være akkurat det, og ikke nødvendigvis banning, men som et uttrykk for sinne blir det banning.

Øh, jeg vet ikke om jeg formulerte meg forståelig nå.

Tja, jeg tror jeg skjønner hvor du vil...

Sitat:

Skjønte du ikke at det var ment som et eksempel?

Jepp, men jeg må få si at det var et temmelig dårlig og usaklig eksempel. Synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.