|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Er hijaben kvinneundertrykkende?
Jeg har også lest tråden, og mener vel kanskje at det siste spørsmålet her kan sammenlignes med å spørre om fanatisk kristendom er "riktig" tolkning av det nye testamente. Det finnes utrolig mange skadelige tolkninger innen kristendommen også
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men vi har ikke så mange land som styrer/har lovgivning utifra ekstrem kristendom.
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gjentar dette, jeg.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Nemlig. Vi kan jo sammenligne med denne sjarmerende saken hvor den katolske kirken fordømmer og utestenger en mor til en niåring som fikk abort pga at hun hadde blitt voldtatt av stefaren og kanskje ikke kom til å overleve et svangerskap med tvillinger, samt fordømming og utestenging av legen som tok aborten. Stefaren som voldtok henne er derimot ikke utestengt av kirken.
|
|
|
#5 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg veldig enig i. Både kristendommen og Islam er såpass tvetydige at man kan tolke dem svært forskjellig. Likevel kan man ikke si at det er de konservative som har misforstått. De har like mye, som de liberale, funnet det de tror på i de "hellige" bøkene. Å si at de konservatives tro har ingenting med den "virkelige" religionen å gjøre, er å ufarliggjøre selve religionen. Det er faktisk selve religionen som er kilden til mange av disse sinnsvake ideene fanatikere har.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|