|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem er Søsken Hjelpeløs i din familie? | |||
| Ingen som peker seg ut som det, i grunnen |
|
87 | 42,86% |
| Jeg er enebarn og er Hjelpeløs |
|
0 | 0% |
| Eldste er mest hjelpeløs |
|
22 | 10,84% |
| Yngste er mest hjelpeløs |
|
62 | 30,54% |
| Et sted i midten er mest hjelpeløs |
|
32 | 15,76% |
| Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg er eldst, med to søstre. Vi er skikkelige drivandes pågåere, alle sammen. Alle har "skapt seg", det er ikke synd på noen og alle klarer seg selv. Vi har riktignok fått litt forskjellig type hjelp. De minste har fått mye mer økonomisk hjelp, rett og slett fordi de trengte det da de kom i en posisjon til å gi det. På det tidspunktet tjente jeg allerede mer enn foreldrene mine, så det skulle tatt seg ut om jeg skulle kjøre rettferdighetsprinsippet. Til gjengjeld har jeg hatt fullstendig monopol på barnevakt, siden vi har eneste barnebarn, og de kan bare drømme om å få samme service som vi har fått til våre. Da må mormor klone seg.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)
Det er et viktig poeng. Jeg syns ikke det nødvendigvis skla være helt likt over hele linja. Alle har ulike behov til ulike tider. Jeg er mye eldre enn søsknene mine, og mine foreldres økonomi har vært ulik på ulike stadier i livet. Det gjør at de har hatt mulighet til å stille opp på ulikt vis for hver og en av oss, og det syns jeg er greit. På noen områder har jeg fått mye, på andre områder kommer søsknene mine til å få mer.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|