Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Svarer du på SMS?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 13:39   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Svarer du på SMS?

Selvsagt gjør jeg det. Det blir omtrent som at noen står og snakker til deg, og så gidder du ikke å svare? Hvorfor er det mindre forpliktende å svare på sms?

Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 13:45   #2
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Selvsagt gjør jeg det. Det blir omtrent som at noen står og snakker til deg, og så gidder du ikke å svare? Hvorfor er det mindre forpliktende å svare på sms?

Enig!
Foredelen er at man kan svare når det passer …

Gammel 18-03-09, 15:13   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er mindre forpliktende på SMS enn i samtale.

Det er da også stor forskjell på de to tingene. SMS er mer som en invitasjon til samtale. Det er en enveis-greie. Når du sender en SMS vet du ikke når, hvor og hvordan SMS-en finner mottakeren. Kanskje ligger mottakeren og sover, eller er syk, eller i møte, eller hos tannlegen. Da passer det ikke å svare.

Hvis jeg møter noen på gata vil jeg si at SMS-en er det signalet vedkommende sender ut som forteller "jeg vil snakke med deg". Noen ganger stopper man opp og prater, andre ganger må man nøye seg med å hilse i forbifarten, og så kanskje den andre står igjen og ser etter deg og lurer på hvorfor du ikke stoppet for å prate.

Samtalen har først oppstått når begge parter er "med". Når den ene parten har invitert til samtale og den andre har akseptert. Da har man en samtale. Men en SMS er ingen samtale. Det er en melding.

Og jeg mener at man ikke er forpliktet til å svare på SMS.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 18:03   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.