|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
<*(((<
|
Sv: Hvorfor er morskap og farskap sett så ulikt på?Jeg kjenner ikke debatten, så jeg sitter og lurer: Inneholder virkelig de sitatene der det ypperst av motargumentasjon, altså? Jeg klarer som alle andre her ikke se noen gode grunner til at det skal være forskjelll på eggdonasjon og sæddonasjon, men er det noen argumenter for forskjellsbehandlingen som ikke bare er følelsesbasert? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvorfor er morskap og farskap sett så ulikt på?
Jeg har sett dette i en artikkel nylig:
Sitatet var i forbindelse med et ungt pars ønske om å få egne egg utlevert. De hadde tidligere forsøkt IVF-behandlinger da det ble oppdaget celleforandringer. Hun måtte fjerne livmora pga kreft. De søkte så om å få de frosne eggene utlevert for å få biologiske barn, tror de skulle til Canada (?) for behandling, men ble nektet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
<*(((<
|
Rettighetsproblematikk, med andre ord? Jeg kan skjønne at det kan være litt kinkig å finne fram til et regelverk som ivaretar alle involverte til det beste, men ikke umulig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men da er det jo nok en gang snakk om norsk forbud mot bruk av surrogatmødre. Ikke mot eggdonasjon. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Jada, jeg vet det, hun får ikke utlevert eggene fordi hun mangler livmor. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|