|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Om man ikke oppgir noen grunn til at man ikke vil bytte, så må man regne med at den andre personen kanskje antar at man ikke har noen spesiell grunn. Så da får man velge, om man ønsker å forklare seg eller la være og risikere at den andre blir sur.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Men når du selv er i femtiårene og dine foreldre i syttiårene, er det da et must å sitte ved dem?
Hehe, sånt gjør jeg også gitt.
Hvorfor har fremmede rett til å vite slikt når de sitter i mitt sete og jeg ikke har lyst til å bytte? Dette er jo personlig informasjon, gudene skal vite at det er stigmatiserende nok om jeg får et anfall.
Men forventer vi virkelig en forklaring når noen sier nei til noe? |
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Must og must, man kan jo selvsagt tilbringe en hel reise uten å kommunisere med dem man reiser sammen med, men det er jo en smule kjedelig. Poenget er at folk flest blir sur av folk som bare sier NEI når det ikke er noe tydelig som sier hvorfor og så lenge det er greit for deg at folk tror du er et hespetre, så er jo det opp til deg.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Tja, forventer og forventer. Men det finnes jo mange mennesker som ikke er greie fordi de ikke vil rett og slett, og om man ikke oppgir en grunn så må man forvente at man kan bli mistenkt for å være en av dem.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
De har ikke rett på det, men de er heller ikke tankelesere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Fordi at jeg ikke vil at verden skal se at jeg er syk, det har verden ikke noe med. Det med å oppgi personlig informasjon til fremmede byr meg i mot. Det blir alltid slik oppstandelse og blikk og alt sånt når jeg får anfall i det offentlige rom, og tro meg det er mer enn nok. Når jeg fra tid til annen blir nødt til å si fra, la oss si dersom det er en parfymedame ved siden av meg så er det ille nok. |
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Uansett så kommer det ann på hvordan man sier ting og da. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Joda, men når damen allerede sitter i mitt sete og bare tar det som en selvfølge at jeg skal synes det er greit får jeg ikke lyst til å gi så mye som et eneste hint. For jeg synes i grunnen det er nokså frekt å innta en annens sete. |
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Jeg syntes ikke det jeg da. Syntes det er helt ok, så lenge vedkomne ikke dukker opp, eller så lenge vedkomne ikke har noe i mot det. Er jo faktisk bare å flytte seg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ute på tur
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg ville nok ha syntes du var litt rar om du bare sa "nei
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nå sammenligner jeg kanskje litt med f.eks seter på fly, men altså sånn jeg tenker - deres årsaker kan være hva de vil. Hvis jeg har bestilt et sete på et tog (et fly) og vil ha det setet, så har ingen andre noe med hva mine årsaker er? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Og når det er begrenset med en type plasser og man forsøker å ordne ting, men er litt for sent ute? Det kan være MANGE årsaker til at folk ikke har "ordnet det annerledes".
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Jeg er enig i det, men når man likevel blir konfrontert, så mener jeg at man kan slippe å fremstå som en surpomp ved å kort og godt si at det er årsaker til at man har bestilt dette setet og at det derfor er viktig å få sitte der, som planlagt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Men hvorfor blir man automatisk et hespetre eller en real surfitte bare fordi man ikke vil bytte sete uten å oppgi en grunn.
:like vrang: |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|