|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ...A-magasinet hadde en ganske utfyllende reportasje om denne saken i nr 16.
|
|
|
#82 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: 8 år for drap på barn ...Jeg er faktisk litt overrasket over argumentasjonen i denne tråden.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 01-05-09 kl 12:07. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Hertuginne
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Det virker på meg som at valg av tiltale er blitt gjort i håp om å få en domfellelse. Å få dømt stefaren for drap var kanskje noe påtalemyndighetene så på som urealistisk og valgte derfor å tiltale ham for legemsbeskadigelse med døden til følge. At strafferammen for det er for lav kan man gjerne gå inn på en diskusjon om, men det er ikke aktor eller dommer sin feil at det er så lavt, det er opp til myndighetene å bestsemme.
|
|
|
#86 |
|
Sær og kresen
Sv: 8 år for drap på barn ...Jeg tror de aller fleste forstår rasjonelt at dommen/saken er grundig behandlet, og at de vurderingene som er foretatt er i tråd med lovverket osv osv. Det handler mer om en generell reaksjon på at "8_år_er_altfor_lite for_å_ha_tatt_livet_av_et_barn".
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...
Men i og med at Trixie tydeligvis kjenner denne saken godt er jeg forundret over hvorfor ikke hun har meldt fra til de riktige instanser heller enn å brette dette ut i et åpent forum.
Jeg må si at jeg begynner å reagere på at du identifiserer menneskene i denne saken mer og mer. Det ligge altlid menneskelige tragedier bak slike saker og jeg tror ikke babyen blir bedre ivaretatt av at denne informasjonen kommer ut på nettet. Det at du er bekymret burde i aller høyeste grad føre til at du melder saken, ikke at du bretter den ut i et åpent nettforum.
Veldig godt poeng, Claire! |
|
|
|
#88 |
|
Epikur
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Ja, hvorfor melder/meldte ikke du bekymring, Trixie? Sitter du bare og gjør deg interessant her? Hvis du kjenner de involverte er du defintivt en av de jeg mener har sviktet Christoffer. [generelt]Og ganske typisk for denne typen saker; man gir sine egne enorm slækk, vil ikke blande seg, er reddere for å få kjeft enn å ikke gjøre det rette. [/generelt]
|
|
|
#89 |
|
Leser
|
Det Trixie har uttalt seg om er om hvorvidt faren til barnet fikk ha kontakt med barnet, ikke barnet i seg selv. Jeg vet også om slike saker, hvor det er vanskelig for far å ha kontakt med barnet, jeg har ikke meldt disse sakene til barnevernet.
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Såvidt jeg har oppfattet saken gjennom media så har det der stått at faren ikke har sett barnet på grunn av stans i samværet. Men ut fra denne tråden så har jeg skjønt at faren har sett barnet likevel dog ikke så mye som det var ment eller ønsket. Jeg vet ikke hvilken av disse situasjonene som er tilfelle. |
|
|
|
#91 |
|
Epikur
|
Sv: 8 år for drap på barn ...Umulig å si hvem som sviktet "mest" eller hvem som gjorde minst.
|
|
|
#92 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 år for drap på barn ...Stakkars, fine gutten
|
|
|
#93 |
|
Passiv
|
Slik jeg oppfatter Trixie er hun en av disse, nå bekymrer hun seg visst for en baby her i forumet. Det rare er at dette diskuteres på nettet og ikke med de riktige instanser. Merkelig nok er vel hun en av de som kunne meldt sin bekymring for den gutten som nå ikke lever. Det at vi her diskuterer rundt en sak som denne hvor alle engasjeres følelsesmessig gjør at jeg applauderer at du trekker frem verset. Måtte vi alle heller melde vår bekymring en gang for mye enn en gang for lite. La oss ta lærdom av slike saker som denne vi nå sjokkeres og vemmes av. Men la oss for alt i verden ikke dele ut skyld eller brette ut mer enn hva som ikke kan være til skade for enkeltmennesket enten dette er en mor i ubalanse, et lite barn eller en stefar som har drept eller en far som ikke var nok sammen med sitt barn. Sist redigert av Skvetten : 01-05-09 kl 12:58. Årsak: Leifen hadde vært på besøk. |
|
|
|
#94 |
|
Sær og kresen
Tja.
|
|
|
#95 |
|
Leser
|
Nå var det ikke Trixie sin deltagelse i diskusjonen som Mim og Svetten kommenterte, heller.
|
|
|
#96 |
|
Sær og kresen
Nei, men det var det jeg kommenterte.
|
|
|
#97 |
|
Travelt opptatt
|
All informasjonen du quoter her har vært i media, også det med at den nyfødte var nyttårsbarn.
|
|
|
#98 |
|
Passiv
|
Det som jeg reagerer på er at Trixie kommer med en del uttalelser som går direkte på enkeltmennesker. Det refereres til møter med barnets mor, med barnets stefar og med barnets far. Uttalelsene later også til å være farget av at hun kjenner den ene siden av saken bedre enn det andre. Skjønner alikevel hennes ønske om en moderering av enkelte uttalelser som har kommet i denne tråden hvor det fremkommer en type spekulasjoner som går langt utover det som utgangspunktet ble diskutert. |
|
|
|
#99 |
|
Passiv
|
Joda, det har jeg forsåvidt fått med meg. Synes alikevel at det blir gått langt i den informasjonen som fremkomme utover i tråden. Nå har jeg nok vært for upresis i det jeg quotet, meningen min er alikevel den samme. |
|
|
|
#100 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dere antar så mye her at jeg blir helt svett.
Fy søren du går langt over streken i å beskylde meg for grove ting altså!
Igjen så er den informasjonen jeg ga her noe som er allmenn kjent
Jeg har ikke referert til noe møte md barnets far! Derimot til barnets mor og stefar, og igjen, dette er noe som har vært diskutert i retten. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|