|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Nei, er ikke bekymret.
|
|
|
#162 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Jeg fant ut via en fellesmail som blir sendt til alle som jobber i firmaet,
|
|
|
#163 |
|
Hertuginne
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?
Selvsagt finnes det beredskapsplaner. Det som gjøres nasjonalt nå er vel å gå igjennom beredskapsplanene og sørge for at de er oppdatert og passer til det utbruddet som er nå. Beredskapsplaner er normalt sett ikke noe man fikser og trikser til i siste liten, i hvert fall ikke på nasjonalt nivå og forhåpentligvis ikke blant selskaper som trenger det.
|
|
|
#165 |
|
Vaklende
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Nå har WHO gradert opp til 5 på skalaen. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Linken nedenfor bør leses av alle som er over gjennomsnittelig bekymret for svineinfluensaen; |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Sperret
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret? |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Vaklende
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?For å sette det litt i perspektiv, influensa er ikke morsomt, men det døde ca 14 000 menesker i Borge av hjerte- og karsykdommer i 2007. Totalt døde ca 40 000 mennesker i det samme året. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Sperret
Influensa er ikke morsomt i det hele tatt, men jeg må innrømme å bli litt lattermild med tanke på at 14000 innbyggere i Borge (et lite sted utenfor Fredrikstad sentrum) døde av hjerte og kar-sykdommer i 2007 når det totalt bor 3000 mennesker der. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men nå er det jo aller mest eldre og syke mennesker som dør av hjerte- og karsykdommer. Det er ikke så mange friske 27-åringer, for ikke å si 4-åringer, som faller om av plutselig hjertedød. En virusepidemi, og spesielt de som ligner på spanskesyken, dreper uten forvarsel, og gjerne barn og unge. Jeg er bekymret for alt som kan ta livet av barna mine.
|
|
|
#173 |
|
Mother of Dragons
|
Den siste pandemiske influensaen var i 1977, før det 1968 og i 1957 så det er jo på tide. Jeg vet jo at du vet dette, men en pandemi sier jo noe om hvor stort område sykdommen opptrer samtidig, ikke noe om farlighetsgrad.
|
|
|
#175 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, jeg er også redd skikkelig farlige pandemier altså.
|
|
|
#176 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Nå har vi fått livstegn fra søsteren min i Acapulco, og der er det ingen tilfeller enda, det er ingen som går med munnbind, og alt er fredelig og fint. Sier hun til vår mor ihvertfall
|
|
|
#177 |
|
Vaklende
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Min eldste la seg med stigende feber, verking i kroppen og sår hals. Må innrømme at jeg er litt mer engstelig enn jeg ville vært ellers... Bør jeg ringe lege?
|
|
|
#179 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Har han vært i nærheten av noen som har vært i Mexico eller deromkring, og som har svineinfluensa?
|
|
|
#180 |
|
Vaklende
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Tangina, med mindre dere har vært i Mexico nylig ville jeg først og fremst fulgt med på febr og almenntilstand, som ved vanlig sykdom. Hvile, drikke, c-vitaminer og paracet ved behov? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|