|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?
Du bør aldri spørre på et nettforum om du skal ringe lege. Om ungen er så syk at du som mor er bekymret, så er det grunn til å ringe lege. Om dere ikke har vært utsatt for svineinfluensasmitte så er det lite grunn til å tro at det er grunnen som gjør at barnet er sykt. Men det kan jo være andre ting.
|
|
|
#183 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Ikke det jeg vet, men det er nærmere hundre barn i barnehagen hans, så gudene vet. Er i grunnen ikke veldig engstelig, men litt mer enn vanlig. Man lurer jo litt. Men det er jo ikke verre enn en vanlig influensa. Mer skummelt er det med min gamle far med kols og alskens annet - han ville definitivt ikke tålt noe slikt, så vi holder oss unna ham noen dager.
|
|
|
#184 |
|
godtemonster
Hvorfor ikke egentlig? Jeg synes ofte det er greit å lufte sine bekymringer litt både her og der. Jeg er av typen som ringer til legen hundre ganger for mye heller enn en gang for lite, og hadde noen sagt at jeg ikke skulle ringe legen, så betyr ikke det at jeg ikke hadde gjort det.
|
|
|
#185 |
|
Mother of Dragons
|
Det er bra, det er sånn det skal være. Foreldre med dårlig magefølelse skal ta den på alvor.
|
|
|
#186 |
|
godtemonster
Jepp. Jeg har også både lege og sykepleier i nær familie, så hjelpen er aldri langt unna (selv om min kirurgsvoger bryr seg lite om det som ikke kan skjæres bort
|
|
|
#187 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Nå er det jo påvist et tilfelle i Danmark, men hun er visst i fin form og er i isolat hjemme. Jeg tror nok vi kan få influensaen hit i Norge også, men det betyr jo ikke at vi får høye dødsfall.
|
|
|
#188 |
|
Einsam
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Jeg tror nok også det blir påvist tilfeller her i landet, men ikke nødvendigvis høyt antall dødsfall av det. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Jeg er mindre bekymret nå enn jeg var i begynnelsen. Jeg tenker at influensaen som kommer til Norge (det er vel bare et tidsspørsmål?) vil være såkalt mild. Og som flere har nevnt tidligere, så er det helt andre forhold her enn i Mexico med tanke på befolkningstetthet, sanitære forhold etc. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Pauset
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Jeg nyser og er ganske allergisk om dagen. Håper ingen tror jeg har grisesjuken. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er sånn jeg føler også. Når jeg skjønte at influensaen ikke betyr den sikre død, så falt stresshormonene mine ti hakk eller mer. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Pauset
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?De sier jo at flere blir rammet, men influensaen i seg er jo noe folk dør av hvert år. Jeg tror også at folks årvåkenhet kommer til å bidra til at dette begrenser seg veldig. Sånn sett tror jeg "hysterien" vil ha noe for seg. Bedre det enn å bagatellisere... |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Travelt opptatt
|
Hvor ble det av tråden til Mei om hermetikklagre? Her bør noen ta ansvar og dra den opp igjen slik at vi kan inspirere hverandre til å lage bomberom med alt man kunne trenge i tilfelle svartedauden.
Veldig bra perspektiv! Media hauser opp alle som dør, men de fleste kommer jo bare til å bli litt syke, og det er jo kjipt i seg selv.
Hva heter det når man har totalt ubegrunnet angst for farlige ting? _____fobi?
|
|
|
#195 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Både svin og gris, altså?
|
|
|
#196 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Littavhvertfobi? Tabloidfremkalt fobi? Detkanogsårammedegfobi?
|
|
|
#197 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#199 |
|
Pauset
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?Jeg har handlet inn tørrvarer i dag. Fylt opp lageret. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?ja det er jeg. Med en hjertesyk gutt er dette grusomt å tenke på.... og siden jeg er alene med to, så blir jeg nervøs av slikt. ikke noe kjekt å være aleneforelder når barna eller jeg blir syke.
|
![]() |
|
|